Reklama 2012-03-28
2

Reklama telewizyjna: TVN i Polsat w górę, TVP 1 i TVP 2 w dół

Polskie stacje telewizyjne w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe TVN i Discovery Channel, a najbardziej spadły Vivie Polska, TVP 1 i TVP 2.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych były o 2,5 proc, większe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 2,9 proc. większe - z autopromocją. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły aż o 54,2 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat mniej, TVP w górę (12-18 marca) 

Dwie największe stacje komercyjne zanotowały większe wpływy reklamowe niż przed rokiem - TVN o 25,2 proc., a Polsat o 6,5 proc. Dużo więcej z reklam zarobiły też Discovery Channel (o 27 proc.) i AXN (o 12,7 proc.). Natomiast minimalne wzrosty przychodów reklamowych zanotowały TVN 24 i TV - odpowiednio: 2,9 i 3 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN po 14 mln zł więcej (5-11 marca)

Z drugiej strony TVP 1 zarobiła z reklam 19,1 proc. mniej niż rok wcześniej, a TVP 2 - 15,5 proc. mniej. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe kanału Viva Polska - o 36,4 proc.

>>> Tydzień w reklamie tv: Polsat i TVN mocno w górę (27 lutego – 4 marca) 

Zobacz tabelę

Autor: tw

Więcej informacji: reklama telewizyjna, Kantar Media

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas