Przychody reklamowe internetowego serwisu Zumi.pl wzrosły w III kw. o 52% r/r a serwisu randkowego Sympatia.pl o 38% r/r, poinformował członek zarządu grupy TVN i szef operacji online Łukasz Wejchert we wtorek.
"Grupa Onet utrzymała w III kw. wysokość swoich przychodów pomimo kurczącego się rynku" - powiedział Wejchert na telekonferencji. Przychody grupy TVN z segmentu online w III kw. wyniosły 45 mln zł wobec 47 mln zł przed rokiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 r. utrzymały się na poziomie z analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 142 mln zł. Przychody Zumi.pl wyniosły w III kw. ok. 6 mln zł a w I-III kw. ok. 17 mln zł.
Onet ocenia, że jego udział w reklamie online display wynosi ok. 30%.
"Mamy mocny pipeline nowych projektów nad którymi będziemy intensywnie pracować w IV kwartale. W tej chwili nie mogę o nich powiedzieć więcej" - dodał Wejchert. W uruchamianiu nowych projektów ma pomóc niedawno otworzona nowa serwerownia Onetu. Podstawą przyszłego rozwoju ma być wideo online.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku grupa TVN miała 178,16 mln zł zysku netto wobec 276,04 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1443,01 mln zł wobec 1305,01 mln zł.