Reklama 2008-04-22
1

Protest przeciwko internetowej reklamie Viagry

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration - FDA) upomniała firmę Pfizer Inc. za nie wymienienie w internetowej reklamie zagrożeń związanych z korzystaniem z Viagry.

Wspomniana reklama to 30-sekundowy klip wideo, w którym grupa mężczyzn wykonuje opisujący zalety specyfiku utwór "Viva Viagra" (wersja przeboju Elvisa Presleya "Viva Las Vegas") - informuje serwis PharmaTimes.

W pisemnym upomnieniu wystosowanym do Pfizera amerykański regulator stwierdził, że "klip wideo zwiększa obawy o społeczne zdrowie i bezpieczeństwo poprzez całkowite pominięcie informacji na temat ryzyka związanego ze stosowaniem Viagry i sugerowanie, że lek ten jest bezpieczniejszy niż ma to miejsce w rzeczywistości".

W odpowiedzi Pfizer tłumaczył się, że takie informacje miały się znaleźć równolegle obok klipu wideo w postaci baneru, ale w wyniku błędów technicznych na stronie internetowej CNN, na której umieszczona była reklama, nie pojawiły się. Potwierdził to również rzecznik CNN.

Firma farmaceutyczna zdecydowała się na wycofanie z internetu wszystkich swoich półminutowych reklam Viagry, w których zastrzeżenia co do korzystania z leku miały pojawiać się obok danego spotu zamiast w samej reklamie.

źródło: PharmaTimes

Autor: km

Więcej informacji: Viagra

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas