Badania 2009-04-07
0

Prawie 12 tys. lokali publicznych w Polsce płaci za muzykę

Właściciele prawie 12 tys. lokali publicznych w Polsce podpisali w ubiegłym roku umowy ze Związkiem Producentów Audio Video dotyczące odtwarzania muzyki. To trzy razy więcej niż w 2004 roku.

W 2008 roku umowy ze Związkiem Producentów Audio Video dotyczące publicznego odtwarzania muzyki podpisali właściciele dokładnie 11 788 sklepów, klubów, restauracji i innych punktów usługowych tego typu. Ogółem zawarto 5 554 porozumień dotyczących tej kwestii. W porównaniu z 2004 rokiem ilość umów zwiększyła się pięciokrotnie, natomiast liczba objętych nimi lokali wzrosła trzy razy.

- Właściciele zdali sobie sprawę, że legalne odtwarzanie muzyki po prostu się opłaca, przyciągając klientów i zwiększając obroty, a łamanie prawa nie jest nikomu na rękę - komentuje Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV. Kierowana przez niego instytucja szacuje, że w całym bieżącym roku właściciele 15 tys. lokali publicznych podpiszą 8 tys. umów dotyczących odtwarzania muzyki.

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas