W marcu br. wśród miesięczników poradnikowych dla pań z trzeciej lokaty na pozycję lidera awansowała „Kobieta i Życie”. Najwięcej, aż 82 proc. zyskała „Claudia”, która ukazała się w promocyjnej cenie, zaś największym spadkiem dotknięta została „Olivia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem “Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w marcu br. wyniosła aż 426 180 egz. po wzroście względem marca ub.r. o 4,29 proc. Magazyn ten awansował z miejsca trzeciego na pierwsze.
Po spadku z pozycji lidera, na drugim miejscu znalazły się „Dobre Rady” (Grupa Burda), które zanotowały wynik sprzedażowy na poziomie 420 411 egz. po spadku o 11,48 proc. Spadł też, z drugiej na trzecią pozycję „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż wyniosła 382 570 egz., a strata - 6,77 proc. Tytuł ten jednak w marcu br. kosztował 2,20 zł, a rok wcześniej - 1,99 zł.
Zdecydowanie największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 81,96 proc., w marcu br. odnotowała plasująca się na piątej pozycji „Claudia” (G+J Polska), która sprzedała się w liczbie 343 503 egz. Marcowy numer pisma kosztował jednak nie 3,99 zł (to normalna cena), ale tylko 1,99 zł, ukazał się wraz z kuponem rabatowym i został wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Najwięcej straciła “Olivia” (wówczas Marquard Media Polska, obecnie Wydawnictwo Bauer) - jej sprzedaż ogółem spadła o aż 38,83 proc do liczby 121 215 egz.
Zobacz tabelę
W marcu br. w stosunku do lutego br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 95,16 proc., także odnotowała „Claudia”, a najwięcej straciła „Olivia” - było to 14,35 proc.