Wszystkie miesięczniki poradnikowe dla pań zakończyły lutym br. na minusie. Najwięcej straciły “Naj Magazyn” i “Olivia”, które pod koniec lutego sprzedane zostały Bauerowi, a liderem pozostały “Dobre Rady”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem “Dobrych Rad” (Grupa Burda) w lutym br. wyniosła 386 297 egz. po spadku względem lutego ub.r. o 19,59 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który zanotował wynik sprzedażowy na poziomie 358 434 egz. po spadku o 11,71 proc. Na podium utrzymała się jeszcze „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Jej sprzedaż ogółem to 356 164 egz., a strata wyniosła 8,44 proc.
Największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 32,05 proc., w lutym br. odnotował plasujący się na ostatniej pozycji „Naj Magazyn”, wydawany wówczas przez G+J Polska . Tytuł ten sprzedał się w tamtym miesiącu w liczbie 77 980 egz.
Niewiele mniej straciła “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej sprzedaż ogółem spadła o 26,73 proc. Oba te pisma od maja br. wydawane są przez Bauera.
Zobacz tabelę
W lutym br. w stosunku do stycznia br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 36,06 proc., odnotowała „Olivia” (wówczas Marquard Media Polska). Z kolei najwięcej straciła Claudia” (G+J Polska) - było to 15,74 proc.