W USA rośnie liczba tzw. "cord cutterów", czyli klientów zrywających umowy z operatorami telewizji kablowej czy satelitarnej. Jak prognozuje eMarketer, w tym roku takich osób w Stanach Zjednoczonych będzie łącznie 33 mln.
Z najnowszego raportu eMarketer wynika, że liczba "cord cutterów" rośnie szybciej niż się spodziewano. W roku ubiegłym było ich 24,9 mln, w tym już 33 mln, czyli o 32,8 proc. więcej (12,9 proc. całej populacji USA).
Firma badawcza prognozuje, że w 2022 roku już 20,8 proc. Amerykanów (55,1 mln) "odetnie" płatną telewizję, choć po 2018 roku ich liczba będzie rosła wolniej.
Jak wskazują autorzy analizy, trendu rezygnacji z usług płatnej telewizji nie zatrzymało podpisywanie porozumień z serwisami OTT, jak np. Netflix. Z telewizji kablowej i satelitarnej korzysta obecnie 187 mln Amerykanów, o 3,8 proc. mniej w porównaniu z zeszłym rokiem.
Z roku na rok rośnie w USA liczba użytkowników wideo online. Na koniec tego roku YouTube ma mieć 182 mln widzów, Netflix 147,5 mln, platforma Amazona 88,7 mln, a Hulu 55 mln.
- Głównym czynnikiem napędzającym rozwój platform streamingowych są treści oryginalne - ocenia Paul Verna, główny analityk eMarketera. - Czynnikiem wzrostu liczby widzów odcinających kablówkę są z kolei atrakcyjne ceny pakietów telewizji w internecie, która nie wymaga dodatkowych opłat instalacyjnych i sprzętu - komentuje Verna.