W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansował Polsat. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 14 do 20 marca 2016 roku zwiększył się o 0,67 pkt. proc. do 11,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,06 pkt. proc. i wyniósł 11,54 proc.
Z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł TVN. Wynik tej stacji to 11,12 proc., po spadku o 0,04 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,70 proc.; do góry o 0,18 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Puls 2 (1,90 proc.; do góry o 0,01 pkt. proc.), Polsat 2 (1,50 proc.; + 0,08 pkt. proc.), i Polo TV (0,85 proc.; + 0,13 pkt. proc.).
Zobacz tabelęW grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,61 pkt. proc. do 13,34 proc. Na drugim miejscu umocnił się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 13,09 proc., po wzroście o 1,05 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,53 proc., po wzroście o 0,17 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,29 pkt. proc. do 7,14 proc.).
Zobacz tabelęNajwiększą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 15 marca oglądało 6,84 mln widzów.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który dzień później do Dwójki przyciągnął średnio 4,91 mln widzów.
Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki z widownią na poziomie 4,63 mln osób (emisja 17 marca), a oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” - (4,05 mln widzów; emisja 15 marca w TVP2; więcej na ten temat).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 14.03.2016 - 20.03.2016 - grupa 4+
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów w dniach 14.03.2016 - 20.03.2016 - grupa 16-49
Zobacz tabelę