Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2015 roku były o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
We wrześniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych o 6,97 proc. więcej niż we wrześniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,36 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 419,44 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,74 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,86 proc. do 278,37 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (125,48 mln zł; spadek o 20,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (105,67 mln zł; w dół o 24,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 60,34 mln zł i wzrostem o 57,50 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 88 proc. do 27,83 mln zł.
Zobacz tabelęWe wrześniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 79,93 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,36 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (58,13 mln zł; do góry o 9,52 proc.) i Nestle (54,48 mln zł; - 10,41 proc.).
Zobacz tabelę
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.