W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 14 do 20 września 2015 roku zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 12,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,24 pkt. proc. i wyniósł 11,97 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 11,40 proc., po wzroście o 0,02 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,05 proc.; do góry o 0,22 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 44,61 proc. do 44,51 proc.
Duży wzrost udziału odnotowała stacja TV4, która awansowała z miejsca szóstego na piąte. Jej średni tygodniowy udział zwiększył się o 0,34 proc. do 3,67 proc.
Zobacz tabelęW grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem również był Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 0,95 pkt. proc. do 13,55 proc. udziału. Na drugim miejscu ulokował się TVN, którego udział zmniejszył się o 0,37 pkt. proc. do 13,31 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 8,11 proc., po wzroście o 0,14 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,14 pkt. proc. do 7,90 proc.).
Zobacz tabelę- 1
- 2