W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 2 do 8 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 11,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,58 pkt. proc. i wyniósł 10,35 proc.
Podium uzupełnia TVP1, która wyrównała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Wynik tej stacji to 9,58 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,89 proc.; w dół o 0,56 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,75 proc. do 40,09 proc.
Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 71,50 proc., po spadku o 0,88 proc.
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.), TV Puls (3,68 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (również 3,68 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,07 proc.; + 0,03 pkt. proc.), Puls 2 (1,82 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TV6 (1,59 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,22 proc.; + 0,14 pkt. proc.), Stopklatka TV (1,11 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polsat News (1,08 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TVP3 (0,99 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polo TV (0,96 proc.; + 0,15 pkt. proc.) i TVN Style (0,83 proc.; + 0,15 pkt. proc.).
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta jednak zmniejszyła udział o 0,19 pkt. proc. do 12,65 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,48 proc., po utracie udziału o 0,72 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,91 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która w tym ujęciu zanotowała kolejny najsłabszy wynik w historii - po raz pierwszy udział tej stacji w grupie komercyjnej spadł poniżej 6 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc. do zaledwie 5,90 proc.).
Warto dodać, że przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (4,09 proc. udziału) wyniosła zaledwie 1,81 pkt. proc., a jej strata do Dwójki wyniosła 2,01 pkt. proc.
- 1
- 2