Telewizja 2017-02-28
18

Polsat liderem tygodnia. 5,6 mln widzów konkursu skoków z Lahti

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się konkurs skoków z MŚ w Lahti i „Teleexpress”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 20 do 26 lutego 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,09 mln widzów, co przełożyło się na 37,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na mistrzostwach świata w Lahti. Zawody te śledziło średnio 5,61 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 42,09 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 25 lutego (emisja w przerwie pomiędzy I, a II serią mistrzowskiego konkursu skoków) obejrzało 5,50 mln widzów (41,98 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,57 mln widzów (emisja 26 lutego; 6. pozycja). 3,56 mln oglądających miały pokazane 22 lutego konkurencyjne „Fakty” TVN (7. pozycja).

Czwarty był serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 4,35 mln widzów, co dało stacji 27,17 proc. udziału.

Czołową piątkę uzupełnia codzienny serial „Barwy szczęścia”, którego odcinek pokazany 22 lutego w Dwójce śledziło średnio 3,74 mln osób (23,28 proc. udziału).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,95 mln osób (30,47 proc. udziału). Drugie miejsce zajął konkurs skoków z Lahti (1,74 mln widzów; 35,59 proc. udziału), a podium uzupełnia „Teleexpress” (1,57 mln widzów; 33,06 proc. udziału). W czołowej piątce znajdują się jeszcze film „Minionki rozrabiają”  (1,45 mln; 24,60 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,43 mln; 25,34 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,24 pkt. proc. do 11,14 proc.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,41 proc., po spadku o 0,11 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,36 proc. (spadek o 0,01 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,18 proc. (w dół o 0,18 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,15 proc. do 40,09 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,02 proc.; do góry o 0,20 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,06 pkt. proc. do 13,54 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 13,29 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,57 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,18 pkt. proc. do 6,97 proc.) i Jedynka (6,71 proc.; bez zmian).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 liderem oglądalności był Polsat (do góry o 0,32 pkt. proc. do 12,80 proc.).

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie tygodnia

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas