12 najchętniej oglądanych jesienią bloków reklamowych w grupie 16-49 nadano w Polsacie podczas finału siatkarskiego mundialu Brazylia-Polska. Ponad połowa ze 100 przerw reklamowych z największą oglądalnością znalazła się jednak na antenie TVN.
Blok reklamowy z największą widownią w okresie od 1 września do 7 grudnia br. Polsat wyemitował 21 września br. o 22.26. Trwającą 39 sekund przerwę reklamową w czasie meczu finałowego siatkarskiego mundialu Polska-Brazylia obejrzało aż 25,13 proc. mieszkańców Polski z grupy wiekowej 16-49, która jest wykorzystywana przez domy mediowego do rozliczania czasu reklamowego - wynika z analizy przygotowanej przez Lowe Media i opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
Kolejne 11 topowych bloków reklamowych także nadano w czasie meczu siatkarskiego Brazylia-Polska. Przerwę, która zajęła 12. miejsce, śledziło 17,68 proc. widzów z grupy 16-49. Na pozycji 13. znalazł się blok wyemitowany w Polsacie po pierwszej połowie meczu piłkarskiego Polska-Szkocja. Rozegrano go w ramach eliminacji do Euro 2016 we wtorek 14 października br., a jego widownia wyniosła 15,45 proc. osób.
Dwa oczka niżej znalazł się pokazany 6 grudnia br. w tej samej telewizji przed „Wydarzeniami” charytatywny Mikołajkowy Blok Reklamowy, który przyciągnął przed ekrany 13,85 proc. widzów (więcej na ten temat).
Pierwszy blok z innej stacji niż Polsat uplasował się dopiero na 20. miejscu. Pojawiła się tam druga przerwa reklamowa w finałowym odcinku trzeciej edycji „MasterChefa” TVN. Jego oglądalność wyniosła 9,61 proc. widzów z komercyjnej grupy docelowej.
Najchętniej oglądany blok z TVP2, który śledziło 8,83 proc. widzów, znalazł się na miejscu 23. Pokazano go we wtorek 2 grudnia br. o godz. 21.27, czyli też po kolejnym odcinku hitowego serialu „M jak miłość”.
Z kolei najwięcej widzów w TVP1 zgromadziła przerwa reklamowa nadana 7 grudnia br. po „Wiadomościach”. Obejrzało go 7,68 proc. osób, co dało mu dopiero 68. miejsce w całym zestawieniu.
Mimo dominacji Polsatu w czołówce rankingu, wśród topowych 100 bloków reklamowych, najwięcej, bo 52 - nadał TVN. Polsat umieścił w zestawieniu 32 przerwy reklamowe, TVP2 - 15, a TVP1 tylko jedną.
Zobacz tabelę