Największy spadek sprzedaży ogółem wśród magazynów motoryzacyjnych w lipcu br. zanotował „Auto Świat Poradnik”, sporo stracił też „Świat Motocykli”. Największymi wzrostami pochwalić się mogły natomiast pisma „Classic Auto” i „Auto-Moto”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), który nieznacznie, o 0,16 proc., poprawił swoją średnią sprzedaż ogółem, która wyniosła 102 821 egz. Drugi w kolejności „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 6,98 proc. i jego sprzedaż spadła do 92 350 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem spadła o 9,56 proc. i wyniosła 55 016 egz. Magazyn ten od wydania wrześniowego wydawany jest przez firmę Ringier Axel Springer Polska (poznaj szczegóły).
Drugą pozycję zajęło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 40 152 egz. i wzrostem o 13,75 proc.
Najbardziej w dół (o 20,21 proc.) poszybowała sprzedaż ogółem „Auto Świata Poradnika” (Ringier Axel Springer Polska) i wyniosła ona 34 678 egz. Tytuł ten znalazł się na miejscu trzecim wśród miesięczników.
Najlepiej poradził sobie natomiast zamykający tabelę magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 16,67 proc. i ostatecznie wyniosła w lipcu br. 7 496 egz.
Zobacz tabelę
W lipcu br. stosunku do czerwca br. sytuacja wśród tygodników była inna niż w ujęciu rocznym. 1,62-procentową stratę zanotował „Motor”, podczas gdy „Auto Świat” poprawił swój wynik o 4,15 proc.
Dobrze wypadł miesięcznik „Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż wzrosła najbardziej, bo o 11,02 proc. Nie pomogło to jednak temu tytułowi utrzymać się na rynku , październikowy numer był ostatnim, który pojawił się na rynku (więcej na ten temat). Najwięcej stracił natomiast magazyn „Auto Świat Poradnik” (spadek o 22,59 proc.).
Zobacz tabelę