W sierpniu br. prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży względem analogicznego okresu ub.r., najwięcej stracił “Shape”. Wzrostem pochwalić się może jedynie “Avanti”.
Liderem sprzedaży pozostaje “Twój Styl”, którego rozpowszechnianie płatne razem w sierpniu br. wyniosło 242 865 egz. i było niższe o 8 proc. niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 182 996 egz. znalazł się magazyn “Joy” (Marquard Media Polska), który w porównaniu do sierpnia 2009 roku zanotował spadek wynoszący 9,81 proc.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik shoppingowy „Avanti” (Agora SA), który w sierpniu br. rozszedł się w nakładzie 142 594 egz. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu – o 0,5 proc.
Największy spadek dotknął pismo “Shape” (Marquard Media Polska), zajmujące ostatnie miejsce w zestawieniu. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 35,22 proc. do 29 310 egz.
Porównując dane z sierpnia do danych z lipca br. widać, że największy wzrost zanotował miesięcznik “Elle” - jego rozpowszechnianie płatne razem wzrosło o 18,27 proc. Największy spadek (o 26,76 proc.) dotknął natomiast magazyn “Shape”.
* - dane dotyczą wydań lipcowo-sierpniowych.