Internet2015-08-10

Pisma komputerowe w internecie: „Komputer Świat” zdecydowanym liderem, w górę także „PC World”

Wśród magazynów komputerowych zdecydowanie najpopularniejszy serwis internetowy ma „Komputer Świat”, który w ostatnim roku podobnie jak „PC World” osiągnął duży wzrost odwiedzalności. Spore spadki zanotowały natomiast witryny „PC Formatu” i „Chipa”.

Serwis „Komputer Świata” (wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska) w maju br. odwiedziło 2,97 mln użytkowników, którzy wykonali 17,72 mln odsłon (w tym 2,8 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim przeciętnie 5 minut i 37 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest zdecydowanie najpopularniejszą ze stron pism komputerowych - zanotowała tylko nieznacznie mniej użytkowników niż strony czterech pozostałych tytułów (3,09 mln) i więcej odsłon niż one razem (14,27 mln).

Przy czym najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika osiągnęła witryna „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) - 15:05 minuty, podczas gdy na innych stronach ten wskaźnik wyniósł 2-5 minut.

Zobacz tabelę

W skali roku zasięg strony „Komputer Świata” wzrósł z 10,21 proc. do 11,94 proc. (czyli o 16,9 proc.), natomiast liczba użytkowników - o 755,7 tys. (34,2 proc. w górę). Zmiana zasięgu jest zdecydowanie bardziej miarodajnym wskaźnikiem odwiedzalności, ponieważ od wyników z maja statystyki Megapanelu są oparte na zaktualizowanej ogólnej liczbie internautów (zwiększyła się z 21,66 mln do 24,85 mln), w efekcie czego wszystkie serwisy z miesiąca na miesiąc zyskały po kilkanaście proc. użytkowników (zobacz szczegóły).

KomputerSwiat.pl zyskał też w skali roku 4,89 mln odsłon (to 38,1 proc. w górę). Zaznaczmy, że duże wzrosty zanotowały w ostatnim roku serwisy wszystkich tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska (m.in. dzięki zacieśnieniu współpracy z portalem Onet.pl), co analizowaliśmy już w lutym br.

Zwiększyła się też odwiedzalność serwisu „PC World” (IDG Poland) - w maju br. miał o 39,5 proc. wyższy zasięg (przybyło 315,4 tys. użytkowników) i o 812,7 tys. odsłon więcej (48,6 proc. w górę). Natomiast witryna „CD Action” przy minimalnie niższym zasięgu niż przed rokiem miała o 467,3 tys. (czyli o 9,3 proc.) odsłon więcej.

Spadki zanotowały natomiast strony „PC Formatu” (Wydawnictwo Bauer) i „Chipa” (Burda Media Polska). Pierwsza straciła 9,7 proc. zasięgu (spadek z 5,23 proc. do 4,72 proc.) i 613,6 proc. (16,3 proc. w dół), a druga - 4,3 proc. zasięgu (z 2,76 proc. do 2,64 proc.) i 329,7 tys. odsłon (9,5 proc. w dół).

Autor:tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE(2)DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStrona GłównaNewsletter