Miesięczniki „Pani” i „Twój Styl” miały w tym roku najwyższą dynamikę wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Mniej zarobiły z kolei „Newsweek Polska” i „Wprost”.
W okresie od stycznia do kwietnia br. cennikowe przychody reklamowe magazynów wyniosły blisko 1,2 mld zł i były wyższe w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku o 14,4 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Pozycję reklamowego lidera utrzymał miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 90,4 mln zł. Jego przychody z reklam wzrosły w skali roku o 27,4 proc. Ten tytuł w I kwartale br. zanotował spadek sprzedaży o 16,24 proc. - do 169 378 egz.
Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął dwutygodnik „Viva!” wydawany przez Edipresse Polska. Reklamodawcy wydali w nim 54,4 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Tele tydzień” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w kwocie 52 mln zł, o 6,9 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten magazyn jest liderem czytelnictwa wśród tygodników.
Spośród pozostałych magazynów zakwalifikowanych do dziesięciu tytułów z największymi przychodami reklamowymi największy wzrost wpływów miał miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 41 proc., z 21,8 do 30,7 mln zł.
Wydawany przez Edipresse dwutygodnik „Flesz” zarobił w omawianym okresie 20,4 proc. więcej - 26,1 mln zł. O 12,7 proc. więcej wydali reklamodawcy na łamach „Przyjaciółki” (Edipresse) - 28 mln zł. Kropka TV zarobiła 7,5 proc. więcej (26,7 mln zł), a „Party” (Edipresse) - 6,5 proc. więcej (34,3 mln zł).
Przychody z reklam tygodnika „Newsweek Polska” (RASP) spadły o 12,7 proc., do 28,9 mln zł, zaś wpływy „Wprostu” - o 0,2 proc., do 34 mln zł.
Zobacz tabelę