Reklama 2020-06-16
1

P&G występuje z manifestem przeciw rasizmowi w USA

Koncern Procter & Gamble na fali trwających w USA rozruchów społecznych na tle rasowym przygotował spot wspierający ruch Black Lives Matter. 

Spot "The Choice" manifestuje poglądy koncernu na temat problemu rasizmu w prosty sposób. Na tle czarnych i białych skór pokazywane są kolejne plansze, na których stawia retoryczne pytania, czy życia osób czarnoskórych mają znaczenie. Biali mają siłę w przywileju, który daje im kolor skóry, zatem czas go użyć do podejmowania działań - wsparcia, maszerowania w protestach, głosowania, mówienia o problemie rasizmu. Nie wystarczy już nie być rasistą, trzeba być anty-rasistą - przekazuje koncern.

"Wybierz działanie zamiast obserwacji" - namawia P&G. Na końcu filmu zawarto odnośnik do specjalnie przygotowanej strony internetowej koncernu, poświęconej zwalczaniu rasizmu.

Kreację przygotowały agencje Grey oraz Cartwright.

P&G  ma w portfolio takie marki jak Gillette, Pampers, Always, Blend-a-med, Head&Shoulders, Oral-B, Old Spice, Vizir czy Lenor.

P&G to kolejna marka manifestująca sprzeciw wobec systemowego rasizmu w Stanach Zjednoczonych. Po wybuchu protestów (których bezpośrednią przyczyną stała się sprawa G. Floyda, Afroamerykanina zabitego podczas policyjnego zatrzymania) o problemie nierówności rasowej w USA mówią Nike, Netflix, Ben&Jerry's czy TikTok.

Autor: jd

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas