W styczniu br. serwisy Onetu odwiedziło więcej polskich użytkowników niż YouTube’a. Natomiast Facebook zyskał ponad 500 tys. real users i wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. serwisy Google miały 100 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a YouTube - ponad 200 tys. mniej. Za to strony Onetu zyskały w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 200 tys.
Jeszcze większy wzrost odwiedzalności - wynoszący ok. 535 tys. real users - zanotował Facebook. To jego rekordowy zasięg w Polsce. W styczniu ub.r. serwis odwiedziło 9,9 mln użytkowników z naszego kraju, więc w ciągu roku zyskał on ok. 2,8 mln real users.
Zobacz tabelę
W dalszej części zestawienia najpopularniejszych portali Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 350 tys. użytkowników, a Interia.pl - ponad 250 tys. Za to serwisy Allegro.pl odwiedziło 150 tys. real users mniej, przez co zostały one wyprzedzone przez Interię.
Witryny Next Infor i Money.pl zyskały w porównaniu z grudniem po ok. 600 tys. użytkowników, strony Muratora - ok. 570 tys., a serwisy Polskapresse - ok. 470 tys.
Zobacz tabelę
Adres google.pl odwiedziło ponad 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, za to google.com - ok. 400 tys. więcej. Nieznaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały domeny największych polskich portali: Onet.pl. NK.pl i WP.pl.
Chomikuj.pl i Demotywatory.pl zyskały po ok. 300 tys. real users. Z drugiej strony Ceneo.pl straciło w skali miesiąca ok. 550 tys. użytkowników, i to jeszcze przed przesunięciem w dół linków do tego serwisu - podobnie jak kilkudziesięciu innych stron, w tym porównywarek cenowych - przez Google (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
Na wszystkich najważniejszych portalach użytkownicy wykonali więcej odsłon niż w grudniu. Strony Allegro zanotowały ok. 450 mln odsłon więcej, witryny Onetu - ok. 200 mln więcej, a serwisy WP i Orange - prawie 300 mln więcej.
Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich ok. 50 minut więcej niż miesiąc wcześniej. W przypadku WP i Orange ten wzrost wyniósł ponad 40 minut, a w przypadku Allegro - ok. 30 minut. Na zdecydowanie najdłużej swoich użytkowników przyciągała strona z grą przeglądarkową plemiona.pl.
Gadu-Gadu zyskało w skali miesiąca ponad 50 tys. użytkowników. Natomiast Windows Media Player miał ich ok. 170 tys. więcej, dzięki czemu wyprzedził Skype’a, z którego skorzystało ok. 120 tys. użytkowników więcej. Za to spore spadki zasięgu zanotowały Winamp i ipla.
* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 13 938. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.