Prasa 2016-09-20
27

Okładka „Newsweeka” z Misiewiczem i Jakim według koncepcji plakatu teatralnego wbrew woli jego autora

Na okładce nowego numeru „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) znalazł się fotomontaż z Bartłomiejem Misiewiczem i Patrykiem Jakim według pomysłu z plakatu teatralnego zaprojektowanego przez Mateusza Obarka, który twierdzi, że nie wyraził na to zgody.

Fotomontaż na okładce nowego wydania „Newsweek Polska” pokazuje Bartłomieja Misiewicza i Patryka Jakiego z krawatami układającymi się w czerwony dywan na schodach. Grafika zapowiada tekst opisujący szybkie awanse obu polityków i zarzucający im nepotyzm.

Grafika wykorzystuje pomysł z plakatu autorstwa Mateusza Obarka promującego spektakl „Kariera Nikodema Dyzmy” w Teatrze im. Stefana Jaracza.

Obarek w poniedziałek poinformował, że w zeszły piątek redakcja „Newsweeka” złożyła mu propozycję wykorzystania tego plakatu, zwłaszcza do motywu z krawatem. - Spytałem o kontekst i ten kontekst mi nie odpowiadał. Jestem artystą grafikiem, trzymam się z dala od polityki i nie zgadzam się na wykorzystanie projektów mojego autorstwa w brutalnej walce politycznej. Jasno powiedziałem, że się nie zgadzam - powiedział serwisowi wPolityce.pl.

Mateusz Obarek zaznaczył, że na publikację przeróbki plakatu nie zgodził się również dyrektor Teatru im. Stefana Jaracza. - Skontaktowałem się z „Newsweekiem” po publikacji i czekam na ich reakcję - dodał.

Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 118 812 egz.

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (27) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas