Telewizja 2012-07-24
7

Odświeżona Viva zyskała, ale dogoniła ją Eska TV

W pierwszych dniach po odświeżeniu średnia widownia kanału Viva Polska była wyższa niż tydzień wcześniej, ale spadek jej udziałów nastąpił w młodszej grupie widzów. Tam Vivę przegoniła już Eska TV.

Nowe programy kosztem muzyki i odświeżoną oprawę Viva wprowadziła we wtorek 17 lipca br. (więcej na ten temat). W ciągu pierwszych sześciu dni emisji kanał zanotował 0,52 proc. udziału w grupie wszystkich widzów. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy udział Vivy wynosił 0,43 proc. Spadek wyniku z 1,33 proc. do 1,19 proc. nastąpił jednak w docelowej grupie młodzieżowej stacji, czyli wśród osób w wieku od 13-29 lat.

Vivę dogoniła nadająca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Jej udział w 4+ także wyniósł 0,52 proc.. Natomiast grupie młodszych widzów Esce udało się przegonić Vivę, bo jej udział wyniósł 1,67 proc. Nadal słabiej od Vivy radzi sobie telewizja 4fun.tv (0,37 proc. w grupie 4+).

Zobacz tabelę


Najważniejszymi nowościami w odświeżonej Vivie są serial animowany „Futurama” oraz program „Webnięci”. Pierwsze cztery odcinki „Futuramy”, nadawanej w dni powszednie o 21.30, miały 33,6 tys. widzów przy udziale w 4+ na poziomie 0,25 proc. To więcej niż tydzień wcześniej, gdy kanał w tym paśmie śledziło 23,6 tys. osób, a jego udział wynosił 0,19 proc. Spadek nastąpił jednak w grupie 13-29 - z 0,57 proc. na 0,42 proc. „Futurama” ma więcej widzów niż nadawane w tym czasie muzyczne pasma w Eska TV czy 4fun.tv.

Zobacz tabelę


Z kolei emitowany premierowo o 22.30 program Tedego i Piotra Kędzierskiego „Webnięci” gromadził w pierwszym tygodniu emisji średnio 19 tys. widzów, co przekładało się na 0,20 proc. udziału w 4+ i 0,52 proc. w 16-49. Tydzień wcześniej Vivę w tym paśmie oglądało 18,7 tys. widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 0,21 proc. i 0,84 proc. W czasie nadawana „Webniętych” Viva wygrywa z 4fun.tv, ale przegrywa z Eska TV (dane programu bez pierwszego wydania z 17 lipca br.).
 

Zobacz tabelę


- Od zmian na Vivie upłynął niecały tydzień, a więc za wcześnie jeszcze, aby ocenić, jak nowości przyjmą na stałe widzowie oraz do których programów przekonają się najbardziej. To, co nas najbardziej cieszy, to wyraźny wzrost ratingów w prime timie (godziny 18-22) - w grupie 13-29 o 40 proc., a w 16-49 - prawie 70 proc. w porównaniu do dwóch ubiegłych tygodni -
mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, dyrektor programowa kanału Viva Polska.

Autor: pp

Więcej informacji: Viva, Viva Polska

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas