Po przesunięciu emisji serialu "M jak miłość" o 40 minut później widownia produkcji stopniała w ujęciu rocznym o ponad 9 proc. Serial pozostaje jednak nadal niekwestionowanym hitem Dwójki i zdecydowanie wygrywa z propozycjami konkurencji.
Średnia oglądalność czterech pierwszych odcinków "M jak miłość" w rozpoczętym właśnie sezonie (emitowane są w poniedziałki i wtorki o 20.40) wyniosła 7,86 mln widzów, a udział TVP 2 w rynku w czasie ich emisji ukształtował się na poziomie 51,68 proc. w grupie 4+ i 48,09 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, we wrześniu 2007 roku, gdy serial pokazywany był o 20.00, cztery pierwsze odcinki emitowane w poniedziałki i wtorki miały 8,66 mln widzów, 53,62 proc. udziału w 4+ i 51,08 proc. w 16-49.
Mimo spadku widowni, "M jak miłość" zdecydowanie dystansuje programy konkurencji, dając Dwójce pozycję lidera pasma. Na drugim miejscu ze znacznie mniejszą oglądalnością plasuje się w tym czasie Polsat (ma 1,94 mln widzów i emituje w tym paśmie filmy fabularne). Dalej są: TVN (1,84 mln, gł. W-11 - Wydział Śledczy") i TVP 1 (1,39 mln; "Teatr TV" i filmy).
Widownia "M jak miłość" odcinek po
odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
serialu
Profil widowni "M jak miłość"