VIVA Polska po siedemnastu latach znika z polskiego rynku. We wtorek, 17 października br. zostanie zastąpiona przez MTV Music.
Nadawca kanału Viacom International Media Networks Polska na razie nie ujawnia szczegółów dotyczących nowego kanału.
![]() |
„Warsaw Shore - Summer Camp 3” od 3 września w MTV Polska. 13 uczestników nad polskim morzem
|
Nowa stacja MTV Music trafi do oferty wszystkich operatorów, u których obecna jest VIVA Polska. Po 17 latach VIVA zniknie z Polski (kanał wystartował w czerwcu 2000 roku).
Telewizja
|
Polo TV znokautowało konkurencję wśród kanałów muzycznych w I półroczu, TO!TV zyskało najwięcej
|
MTV Music jest dostępny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Grecji, Włoszech i Holandii oraz w Australii i Nowej Zelandii. Kanał jest w całości poświęcony muzyce, a w ramówce znajdują się pasma tematyczne z teledyskami.
W playliście MTV Music ważną rolę odgrywają przeboje artystów z lokalnych rynków. Tak samo będzie w polskiej wersji MTV Music, a twarzami stacji mają być polscy wokaliści. Obecnie twarzą VIVA pozostaje Nina Cieślińska, która w MTV Music poprowadzi program MTV Bites.
Można przypuszczać, że jednym z powodów przekształcenia marki VIVA w kanał pod brandem MTV jest spadająca oglądalność. W okresie od 1 stycznia do 6 sierpnia 2017 roku młodzieżowy kanał VIVA Polska w każdej minucie oglądało średnio 4,5 tys. osób. Przełożyło się to na 0,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,32 proc. w grupie 13-29.
Należący do koncernu Viacom International Media Networks Polska kanał w porównaniu do całego 2016 roku zanotował wzrost oglądalności (wówczas stację śledziło 4,2 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 0,06 proc., 0,13 proc. i 0,26 proc. udziału). Względem poprzednich lat młodzieżowy kanał zanotował jednak duże spadki. Na przykład w 2013 roku stację śledziło 14,7 tys. widzów (odpowiednio 0,24 proc., 0,41 proc. i 0,80 proc. udziału), a w 2010 roku było to 39 tys. osób (0,64 proc., 1,14 proc. i 2,03 proc. udziału).