Prasa 2007-10-15
0

Nowy dziennik Polska "zderzy się" z Gazetą Wyborczą

Twórcy ukazującego się od dziś ogólnopolskiego tytułu wydawnictwa Polskapresse stawiają na regionalność i chcą "rozliczać" polityków. Co dziennik "Polska" zaoferuje czytelnikom?

- Chcemy decyzje polityków rozkładać na czynniki pierwsze i zastanawiać się, czy naprawdę coś z nich dla nas wynika - oświadczył w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Fąfara, redaktor naczelny dziennika "Polska".

Zaznaczył przy tym, że "Polska" stawia przede wszystkim na informacje lokalne. W jeden tytuł połączono bowiem sześć dzienników regionalnych wydawnictwa Polskapresse oraz nowo powstałe gazety. Ogólnopolski trzon gazety będzie ukazywał się z podobnymi treściami w całym kraju. Jednak wewnątrz znajdą się strony z informacjami pochodzącymi z regionów. W wielu miastach "Polska" nosiła będzie podtytuł lokalnej gazety wydawanej tam przez Polskapresse.

Dzięki temu "Polska" ma być największym dziennikiem w naszym kraju. Kierownictwo Polskapresse zapowiedziało, że w dniach powszednich sprzedaż tytułu figurować będzie na poziomie 600 tysięcy - 700 tysięcy egzemplarzy, zaś piątkowa sprzedaż osiągnie milion egzemplarzy.

Cena numeru ma wynieść 1,5 zł z wyjątkiem województw; wielkopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, dolnośląskiego, pomorskiego i śląskiego, gdzie gazeta będzie kosztowała 1,4 zł (w piątek 1,7 zł) oraz opolskiego (1,3 zł w tygodniu a w piątek 1,7 zł).

gjgfjutvjgjgj

Do kogo skierowany został nowy dziennik Polskapresse? - Dziś wielu czytelników zmęczonych jest "warszawskością" gazet, "przepolitykowaniem", tym, że te gazety nie rozwijają się - twierdzi Paweł Fąfara - dlatego poszukują takiej gazety, jak nasza.

- To jest gazeta ogólnopolska z własną optyką i widzeniem świata - podsumował podczas konferencji prasowej Tomasz Wróblewski, były redaktor naczelny "Newsweeka", obecnie wiceprezes Polskapresse.

Paweł Fąfara zapowiedział, że konkurencją dla "Polski" są wszystkie dzienniki ogólnopolskie. Jednak tytuł Polskapresse najbardziej "zderzy się" z dotychczasowym liderem - "Gazetą Wyborczą". Redaktor naczelny oczekuje przy tym pozytywnych efektów. - Może wzrosnąć współczytelnictwo i przez to rynek - zastanawia się. - Czytelnicy będą czytać więcej i częściej. Dzięki temu oferta naszych gazet będzie ciekawsza - dodaje.

Dziennik "Polska" współpracuje z "The Times". Od znanego brytyjskiego tytułu zapożyczać będzie artykuły. Szykuje się również współpraca odwrotna - "The Times" korzystać będzie z zaplecza dziennikarskiego gazety "Polska".

Choć gazeta przeznaczona jest dla osób z wyższym i średnim wykształceniem, styl tekstów ma być przystępny dla wszystkich.

W skład każdego wydania dziennika "Polska" wejdą stałe działy: Fakty 24, Opinie, Pieniądze, Kultura, Zbliżenia, strony miejskie z ogłoszeniami drobnymi, Poradnik, Relaks oraz Sport.

Każdego dnia pojawiać się będzie inny dodatek: "Męska rzecz", "Twój dom", "Uroda & Styl", "Dobra kuchnia", reporterski "Magazyn" oraz już mocno osadzony na rynku "Tele Magazyn". Planowane jest również dodawanie do gazety insertów - specjalnych wydawnictw, takich jak płyty CD i DVD.

- Wizualnym symbolem najwyższej jakości w naszej gazecie jest nowa makieta. Od początku założyliśmy, że musi to być najwyższej klasy, nowoczesny, dynamiczny, a zarazem przyjazny czytelnikowi projekt graficzny. Postawiliśmy zatem na najlepszych i doświadczonych grafików. Nowa makieta została zaprojektowana w pracowni Research Studios w Londynie pod kierunkiem światowej sławy grafika Neville'a Brody'ego, wielokrotnie nagradzanego autora, który tworzył m.in. dla "The Times" czy "The Guardian". Wraz z nim projekt tworzył Matt Brown, który pełni funkcję dyrektora artystycznego dziennika "Polska" a wcześniej pracował m.in.dla "The Guardian" i "The Independent". Prace nad koncepcją graficzną trwały ponad 6 miesięcy - podano na piątkowej konferencji prasowej.

Szefowie Polskapresse deklarują, że mają budżet marketingowy "porównywalny" z budżetami konkurencji - "Dziennika" i "Gazety Wyborczej" - około 100 milionów złotych.

Grupa Wydawnicza Polskapresse wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Verlagsgruppe Passau.

Autor: Robert Patoleta - pap

Więcej informacji: Gazeta Wyborcza, Polska

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas