Firma Megaboard przystąpiła do badania Outdoor Track, prowadzonego przez Instytut Badań Outdooru.
Do bazy nośników objętych badaniem przyłączono powierzchnie wielkoformatowe, których właścicielem jest spółka Megaboard. Pomiar widowni w ramach Outdoor Track obejmuje teraz ponad 44 tys. powierzchni reklamowych w 10 miastach. Oprócz Megaboard w badaniu uczestniczą Ströer, AMS oraz Clear Channel.
Wyniki dla nośników Megaboardu udostępnione zostaną wraz z najbliższą, kwietniową aktualizacją platformy IDS (Inventory Delivery System) – narzędzia do planowania i autoryzowania kampanii w oparciu o wskaźniki mediowe.
Na czym polega Outdoor Track?
Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych: natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu; dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS; baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter).
Metodologia umożliwia wyliczenie kluczowych wskaźników mediowych i bardziej efektywne planowanie kampanii OOH.
Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: aglomerację warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach 10 aglomeracji).