Dziennikarze związani z tematyką urody najwyżej oceniają współpracę z działem public relations firmy Nivea Polska. Redaktorom najbardziej zależy na szybkim udzielaniu odpowiedzi na zadane pytania.
42 proc. dziennikarzy zajmujących się tematyką urody ocenia, że firma Nivea Polska jest dla nich przyjazna - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia. 40 proc. redaktorów ma takie zdanie o L'Oreal Polska, a 37 proc. - o Avon.
We współpracy z biurami prasowymi firm kosmetycznych dziennikarze cenią przede wszystkim szybkość reakcji (50 proc. wskazań) oraz przekazywanie rzetelnych, konkretnych informacji i zdjęć wysokiej jakości (42 proc.) wyczerpująco prezentujących konkretną sprawę (32 proc.). 29 proc. ankietowanych zwraca uwagę na przyjazność biura prasowego, a 16 proc. - na udzielanie przez nie dostępu do ekspertów i wyników badań.
Materiały od firm kosmetycznych dziennikarze najczęściej otrzymują tradycyjną pocztą (38 proc. deklaracji), a nieco rzadziej - w formie e-maili i na konferencjach prasowych (po 35 proc.). W 33 proc. przypadków źródłami informacji są strony internetowe producentów lub dystrybutorów kosmetyków, a w 31 proc. sytuacji - wypowiedzi specjalistów.
Badanie opinii o działach prasowych firm kosmetycznych zostało przeprowadzone przez instytut ARC Rynek i Opinia w dniach 26 maja - 23 czerwca. Wywiady standaryzowane z otwartymi pytaniami objęły 38 dziennikarzy współpracujących z działami urody redakcji pism kobiecych i damskich serwisów internetowych.