Reklama 2008-08-26
0

Nike reklamuje przygotowania do kolejnych Igrzysk

Nike rozpoczęło kampanię reklamową pokazującą przygotowania do następnej Olimpiady, która za cztery lata odbędzie się w Londynie. Ponieważ koncern nie jest oficjalnym sponsorem Igrzysk, wykorzystuje w akcji wizerunki wspieranych przez siebie sportowców przedstawionych na placach budowy za to bez bezpośrednich nawiązań do zawodów.

Prowadzona w angielskiej prasie kampania reklamowa Nike skupia się na młodych sportowcach, którzy wystąpią najprawdopodobniej za cztery lata na Igrzyskach Olimpijskich organizowanych w Londynie. Jedna z kreacji pokazuje w efektownym wyskoku koszykarza Luola Denga, który jednak zamiast na boisku gra na placu budowy i wydaje się, że za chwilę wrzuci piłkę na szczyt dźwigu. Całość opatrzona jest podpisem: Luol wykonuje tysiące wsadów dziennie. Teraz odlicza czas pozostający do momentu, kiedy wróci za cztery lata do domu, żeby rywalizować z innymi. Będzie gotowy".

nike

W innych wersjach reklamy pojawiają się 19-letni biegaczka Emily Pidgeon i 17-letni sprinter Ashlee Nelson. Ze wszystkimi tymi zawodnikami Nike ma umowy sponsorskie pozwalające wykorzystać ich wizerunki do celów promocyjnych. Ponieważ koncern nie jest sponsorem Olimpiady, w przygotowanej przez agencję Wieden & Kennedy London kampanii nie pojawiają się ich oficjalne symbole Igrzysk ani żadne bezpośrednie odwołania do nich. Nike odpowiada za to na prowadzoną w czasie Olimpiady w Pekinie akcję promocyjną Adidasa, w której główne role odgrywały największe gwiazdy tych zawodów.

Autor:

Więcej informacji: Londyn, Nike

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas