Netflix udostępnił na swoim kanale na YouTube 34 wyprodukowane przez siebie filmy dokumentalne. Tytuły można oglądać za darmo, na liście są pozycje z serii „Our Planet”, „13” czy „Explained”. W ten sposób Netflix chce ułatwić uczniom i nauczycielom dostęp do dodatkowych materiałów edukacyjnych w dobie izolacji spowodowanej koronawirusem.
Netflix prowadzi swój kanał na platformie YouTube od 2012 r. Do tej pory zebrał on ponad 13,9 mln subskrybentów i zanotował z górą 2,7 mld wyświetleń.
Filmy edukacyjne za darmo
Teraz Netflix zamieścił na tym kanale 34 wyprodukowane przez siebie filmy dokumentalne, które wcześniej były dostępne wyłącznie w jego serwisie w ramach płatnych subskrypcji.
Na liście znalazły się pozycje dotyczące różnych dziedzin życia, takich jak natura, gospodarka, historia czy sztuka. Do wyboru są tytuły z serii „Our Planet”, „13”, „Abstract” oraz „Explained”.
Tylko po angielsku
Filmy dokumentalne zamieszczone przez Netfliksa na YouTube są obecnie dostępne wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Serwis zapowiada, że w niedalekiej przyszłości pojawi się opcja wyświetlania napisów w kilkunastu innych językach, nie wiadomo jednak czy wśród nich będzie także polski.
W komunikacie na stronie internetowej Netflix wyjaśnia, że udostępnił za darmo filmy dokumentalne w celach edukacyjnych, aby wesprzeć uczniów i nauczycieli w czasach gdy w wielu krajach szkoły zostały zamknięte z powodu pandemii koronawirusa, a nauka odbywa się wyłącznie w formie zdalnej. Dokumenty mają w założeniach stanowić dodatkowe źródło wiedzy i rzetelnych informacji wspierających proces edukacji na różnych poziomach zaawansowania, jednak z treści mogą też korzystać wszyscy internauci zainteresowani konkretnymi dziedzinami nauki.
W IV kwartale 2019 r. globalna liczba subskrybentów Netfliksa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją.
W Polsce w marcu br. w Polsce przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 5,38 mln internautów, czyli 18,8 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali w serwisie 82,5 mln odsłon, średnio po 15,3 na jednego - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.