Internet 2018-09-20
4

Netflix, Showmax i HBO GO mocno w górę - na czele VoD.pl przed Cda.pl (top serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD największe zasięgi mają niezmiennie VoD.pl i sekcja Premium Cda.pl, a na najdłużej przyciągają użytkowników Player.pl. VoD.TVP.pl i Ipla.tv. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły natomiast Netflix, Showmax, HBO GO i WP Pilot.

W sierpniu br. VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,79 mln realnych użytkowników, a więc 14,03 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 14,44 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 30 minut i 28 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast sekcja Premium serwisu Cda.pl miała 2,91 mln użytkowników, 22,95 mln odsłon oraz 16 minut i 44 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a dział wideo WP.pl - 2,39 mln użytkowników, 7,41 mln odsłon oraz 11 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Chociaż w sierpniu trwała jeszcze wakacyjna przerwa między sezonami ramówkowymi, zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzili w serwisach należących do czołowych nadawców telewizyjnych. Z Player.pl (miał 2,13 mln użytkowników i 17,35 mln odsłon) odwiedzający korzystał średnio przez 2 godziny, 56 minut i 24 sekundy, z VoD.TVP.pl (1,79 mln użytkowników i 21,43 mln odsłon) - przez 3 godziny, 24 minuty i 40 sekund, a z Ipla.tv (1,14 mln użytkowników i 9,6 mln odsłon) - przez 2 godziny, 11 minut i 4 sekundy.

Z kolei WP Pilot, gdzie można oglądać kilkadziesiąt stacji telewizyjnych, odwiedziło 1,66 mln internautów. Wykonali oni 5,06 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przez godzinę, 31 minut i 44 sekundy.

Netflix i Showmax miały prawie tyle samo użytkowników: pierwszy serwis odwiedziło 1,95 mln internautów, a drugi - 1,947 mln. Jednocześnie Netflix zanotował 25,82 mln odsłon oraz 10 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Showmax - 17,5 mln odsłon oraz 7 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.

HBO GO miało 1,08 mln użytkowników, 8,73 mln odsłon oraz 7 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania, a NCplusgo.pl przy 348,4 tys. użytkowników zanotował 7,03 mln odsłon oraz 24 minuty i 14 sekund średniego czasu.

Serwisy z zestawienia mają różne modele biznesowe. W sekcji Premium Cda.pl, Netfliksie, Showmaksie i HBOGO.pl wszystkie treści są dostępne odpłatnie w modelu abonamentowym, a NCplugo.pl jest skierowany wyłącznie do klientów platformy NC+. W innych serwisach większość materiałów jest zazwyczaj darmowa, a reszta w modelu abonamentowym (Player.pl zrezygnował z niego w ub.r.). Na WP Pilot bezpłatnie można oglądać 29 stacji, pozostałe są w odpłatnych pakietach.

Na komputerach VoD.pl zanotował 3,09 mln użytkowników, 11,41 mln odsłon oraz 33 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Dział Premium Cda.pl miał 2,5 mln użytkowników i 18,51 mln odsłon, a sekcja wideo na WP.pl - 2 mln użytkowników i 6,1 mln odsłon.

Na Player.pl i VoD.TVP.pl internauta spędził średnio prawie cztery godziny (w pierwszym serwisie 3 godziny, 54 minuty i 29 sekund, a w drugim - 3 godziny, 57 minut i 48 sekund), natomiast na Ipla.tv - 2 godziny, 42 minuty i 44 sekundy.

Na smartfonach i tabletach VoD.pl miał 1,19 mln użytkowników, 3,03 mln odsłon oraz 9 minut i 39 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Showmax przy 941,8 tys. użytkowników zanotował 3,98 mln odsłon oraz półtorej minuty średniego czasu korzystania, a VoD.TVP.pl przy 788,3 tys. użytkowników miał 7,6 mln odsłon oraz godzinę, 24 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania.

Na WP Pilot przeciętny odwiedzający spędził 20 minut i 4 sekundy, a na Ipla.tv - 33 minuty i 57 sekund.

VoD.pl miał o 1,3 pkt proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej (to 10,2 proc. w górę). Liczba odsłon serwisu wzrosła o 1,03 mln (czyli o 7,6 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 61 sekund (3,4 proc.). Z kolei sekcja Premium Cda.pl zyskała 1,9 pkt proc. zasięgu i 11,52 mln odsłon (to odpowiednio 21,4 i 100,8 proc. w górę) przy spadku przeciętnego czasu korzystania aż o 43 minuty i 28 sekund (czyli 72,2 proc.).

Netflix zanotował wzrost zasięgu o 3,3 pkt proc. i 10,46 mln odsłon (84,2 i 68,2 proc.), tracąc jednocześnie 5 minut i 47 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (36,3 proc. w dół). Showmax zyskał 3,82 pkt proc. zasięgu i 8,56 mln odsłon (112,7 i 95,8 proc. w górę), a WP Pilot - 3,99 pkt proc. zasięgu i 2,28 mln odsłon (184,7 i 82,1 proc.). Oba serwisy zanotowały spore spadki przeciętnego czasu korzystania - odpowiednio o 34,8 i 32,8 proc.

Natomiast HBO GO osiągnęło wzrosty o 2,23 pkt proc. zasięgu, 5,92 mln odsłon oraz 35 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 126, 209,9 i 7,9 proc. w górę). Od wiosny br. z serwisu mogą korzystać wszyscy internauci, nie tylko klienci pakietów telewizyjnych ze stacjami HBO.

Witryny nadawców telewizyjnych zanotowały niewielkie zmiany wyników. Player.pl przy minimalnym wzroście zasięgu stracił 11,09 mln odsłon oraz godzinę, 24 minuty i 36 sekund (to odpowiednio 39 i 32,4 proc. w dół). VoD.TVP.pl zanotował wzrost zasięgu o 0,72 pkt proc. (czyli 12,2 proc.) oraz spadki liczby odsłon o 167,1 tys. (0,8 proc.) i średniego czasu korzystania o 12 minut i 22 sekundy (5,7 proc.). Natomiast Ipla.tv straciła 0,42 pkt proc. zasięgu (9 proc.), zyskując 783,5 tys. odsłon (8,9 proc.) oraz 9 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania (8,2 proc.).

Natomiast NCplusgp.pl zanotował wzrosty o 0,42 pkt proc. zasięgu i 1,41 mln odsłon (48,3 i 25 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 39 sekund (6,4 proc.).

Przed rokiem na WP.pl nie było jeszcze wyodrębnionej sekcji wideo, dlatego nie ma jej statystyk z sierpnia ub.r.

Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest Player, który w sierpniu miał 611,8 tys. użytkowników, 31,18 mln odsłon oraz 2 godziny, 17 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę.

Mobilna aplikacja Ipli przy 439,8 tys. użytkowników zanotowała 7,44 mln odsłon oraz 2 godziny, 35 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, natomiast desktopowa aplikacja Ipla miała 148,3 tys. użytkowników.

Z aplikacji TVP VoD użytkownik korzystał przeciętnie przez 3 godziny, 29 minut i 21 sekund. Większość aplikacji nie jest w badaniu Gemius/PBI objęta audytem pozwalającym określić statystyki odsłon i średniego czasu korzystania przez internatów.

W skali roku aplikacja Playera zyskała 0,31 pkt proc. zasięgu (to 15,8 proc. w górę). Mobilna Ipla zanotowała spadek o 0,02 pkt proc. (czyli 1,2 proc.), a desktopowa Ipla - o 0,39 pkt proc. (41,5 proc.).

Zasięg aplikacji Netflixa zwiększył się ponad sześciokrotnie, aplikacji nc+ GO - prawie czterokrotnie, natomiast aplikacji Showmaxa i VoD Onet - ponad dwukrotnie.

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter