Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (listopad 2012 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?
Biznes, finanse, prawo
Strony Onetu z tej kategorii miały 240 tys. użytkowników i 10 mln odsłon mniej niż przed rokiem. Serwisy Money.pl straciły w skali roku 160 tys. real users, a strony WP i Orange - 90 tys. real users i 6,5 mln odsłon. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło 460 tys. użytkowników (wzrost o 25 tys.), którzy wykonali 2,78 mln odsłon (wzrost o 280 tys.).
Zobacz tabelę
Informacje i publicystyka
Onet w tej kategorii stracił przez rok 390 tys. użytkowników i 7,5 mln odsłon, a WP i Orange - 450 tys. użytkowników i 44 mln odsłon. Za to strony Gazeta.pl zanotowały 17,7 mln odsłon więcej, a Polskapresse - 550 tys. real users i 29 mln odsłon więcej.
Zobacz tabelę
Kultura i rozrywka
YouTube zyskał w skali roku 515 tys. polskich użytkowników. Za to duży spadek - 1,55 mln real users i 120 mln odsłon - zanotowały strony o2. Natomiast serwisy Onetu miały milion użytkowników więcej, ale aż 415 mln odsłon mniej.
Zobacz tabelę
Motoryzacja
Strony Allegro z tej kategorii straciły przez rok 550 tys. real users i 64 mln odsłon. Nieznaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały serwisy motoryzacyjne Onetu oraz WP i Orange, a niewielki spadek - witryny Interii.
Zobacz tabelę
Budownictwo i nieruchomości
Serwisy Muratora miały 280 tys. użytkowników i 4,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, dzięki czemu awansowały na pierwsze miejsce. Spadły z niego strony Gazeta.pl, które straciły 110 tys. użytkowników, przy czym zyskały 10,5 mln odsłon.
Zobacz tabelę
Edukacja
Wikipedia zanotowała 250 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, a strony edukacyjne Google - 65 tys. więcej. Za to witryny Gazeta.pl zanotowały spadek wynoszący 670 tys. real users i 7 mln odsłon.
Zobacz tabelę