Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (czerwiec 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Serwisy informacyjne Onet.pl odwiedziło 100 tys. użytkowników mniej niż w maju, wykonując 115 mln mniej odsłon. Na popularności sporo straciły również witryny Gazeta.pl i WP z tej kategorii, z tym że te drugie mniej, dlatego awansowały z trzeciego na drugie miejsce.
Kultura, rozrywka
YouTube zanotował nieznaczny wzrost liczby użytkowników w porównaniu do maja, za to serwisy Onet.pl z tej kategorii straciły ok. 750 tys. użytkowników, wskutek czego spadły z drugiej na trzecią pozycję. Wyprzedziły je witryny o2.pl, które utrzymały popularność z poprzedniego miesiąca.
Motoryzacja
Liderujące w tej kategorii otomoto.pl zanotowało niewielki spadek popularności – o ok. 100 tys. real users i 50 mln odsłon. Natomiast witryny motoryzacyjne Onet.pl odwiedziło ponad 100 tys. internautów więcej niż w maju, za to wykonali oni ok. 5 mln odsłon mniej.
Budownictwo i nieruchomości
Trzy czołowe grupy serwisów budowniczych odwiedziło po ponad 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Za to witryny Onet.pl z tej kategorii zyskały ok. 100 tys. real users.
Zobacz tabelę
Edukacja
Z Wikipedii skorzystało ok. 450 tys. polskich internautów mniej niż w maju, a z serwisów edukacyjnych Google – ponad 350 tys. mniej. Jeszcze większe spadki popularności – wynoszące ok. 1 mln real users – zanotowały witryny edukacyjne Gazeta.pl i Onet.pl oraz bryk.pl.
Zobacz tabelę
Erotyka
redtube.com odwiedziło ponad 300 tys. użytkowników z Polski więcej niż miesiąc wcześniej. xvideoslive.com też zyskał więcej niż 300 tys. real users, dzięki czemu awansował z czwartego na drugie miejsce.
Zobacz tabelę
Sport
Piłkarskie mistrzostwa świata nie spowodowały wyraźnych wzrostów popularności czołowych serwisów sportowych. Mocno zwiększyły się jedynie statystyki witryn sportowych TVP, na których dostępne były transmisje i skróty meczów. W czerwcu te strony odwiedziło ponad trzy razy więcej użytkowników niż w maju, wykonując ponad cztery razy więcej odsłon.
Zobacz tabelę
E-commerce
Serwisy Allegro.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo internautów, co miesiąc wcześniej, ale wykonali oni ponad 700 mln odsłon mniej. Ponad 100 tys. użytkowników straciły witryny e-commerce Onet.pl, wskutek czego zostały wyprzedzone przez aukcjoner.pl, który utrzymał popularność z maja.
Zobacz tabelę
Styl życia
Wirtualna Polska dzięki przejęciu pod koniec maja kilku serwisów lifestylowych zyskała 400 tys. użytkowników w tej kategorii i awansowała z trzeciego na pierwsze miejsca. Witryny lifestylowe Onet.pl i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak w poprzednim miesiącu.
Zobacz tabelę
Turystyka
W porównaniu do maja serwisy turystyczne Onet.pl i rozklad-pkp.pl zyskały po ok. 200 tys. użytkowników. Ogółem w związku z rozpoczynającymi się wakacjami w tej kategorii przeważają wzrosty popularności.
Zobacz tabelę
Firmowe
Strony Mozilli odwiedziło w czerwcu 3 mln więcej polskich internautów niż w maju, dzięki czemu awansowały one na pierwsze miejsce. Duży wzrost popularności – wynoszący ponad 1 mln real users – zanotował też serwis adobe.com.
Zobacz tabelę
Nowe Technologie
Liderujące w tej kategorii serwisy technologiczne Interia.pl osiągnęły podobne wyniki jak w maju. Natomiast dobreprogramy.pl straciły ok. 300 tys. użytkowników, przez co spadły z drugiego na czwarte miejsce.
Zobacz tabelę
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl odwiedziło prawie 200 tys. użytkowników więcej niż w maju, ale wykonali oni ok. 2 mln odsłon mniej. Nieznaczne wzrosty popularności zanotowały też trzy kolejne witryny w zestawieniu.
Zobacz tabelę
Społeczności
Nasza-klasa.pl – działająca od kilku miesięcy jako Nk.pl – zyskała w porównaniu do maja ponad 100 tys. użytkowników, za to Facebook stracił ok. 40 tys. real users z Polski. Mniejszą popularnością niż miesiąc wcześniej cieszyły się serwisy społecznościowe Gazeta.pl i Onet.pl.
Zobacz tabelę
Mapy i lokalizatory
Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło ponad 250 tys. polskich użytkowników mniej niż w maju. Kolejne serwisy z zestawienia zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to z docelu.pl skorzystało prawie 300 tys. real users więcej niż w maju, co oznacza wzrost o ponad 100 proc.
Zobacz tabelę
Hosting
Wśród serwisów z tej kategorii przeważają spadki popularności w porównaniu do maja. Z witryn hostingowych Interia.pl skorzystało 100 tys. użytkowników mniej, z home.pl – prawie 250 tys. mniej, a ze stron hostingowych Onet.pl – ponad 100 tys. mniej.
Zobacz tabelę
Publiczne
Liderem w tej kategorii pozostał serwis europa.eu, ale zanotował 300 tys. real users mniej niż w maju. Natomiast stronę Bronisława Komorowskiego odwiedziło prawie 300 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę
Wyszukiwarki i katalogi
Serwisy Google z tej kategorii odwiedziło mniej więcej tyle samo polskich użytkowników, co w maju. Natomiast wyszukiwarki pf.pl zyskały ponad 200 tys. real users.
Zobacz tabelę
Biznes
Pięć czołowych grup serwisów z tej kategorii zanotowało podobne wyniki jak w maju. Natomiast portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w czerwcu 470 tys. internautów, czyli 50 tys. więcej niż miesiąc wcześniej.
Zobacz tabelę