Nadawany w Jedynce program publicystyczny “Na pierwszym planie” miał mniej widzów niż śledziło w tym samym czasie konkurencyjne stacje, ale nadawały one filmy. Magazyn notował też słabsze wyniki niż TVP1 osiągała w paśmie jego emisji rok wcześniej.
Program, prowadzony przez Piotra Kraśkę, nadawany był w środy o 22.35 począwszy od końca października ub.r. do zeszłej środy. Wszystkie pokazane wydania zgromadziły średnio 770 tys. widzów, co przełożyło się na 8,04 proc. udziału w grupie 4+ i 4,77 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej oglądających zgromadził przedostatni odcinek, w którym gościł m.in. Krzysztof Rutkowski - obejrzało go aż 1,32 mln osób.
Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej względem okresu emisji “Na pierwszym planie” w środy między 22.35 a 23.05 Jedynkę śledziło 1,16 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 11,43 proc. i 8,71 proc.
W paśmie nadawania programu TVP1 zajęła dopiero miejsce czwarte w rynku TV. Liderem była TVP2 z udziałem na poziomie 16,94 proc. Stacja ta emitowała wtedy filmy fabularne. Drugie miejsce zajęła stacja TVN (14,75 proc., filmy), a trzeci był Polsat (11,33 proc., także filmy). Identyczna kolejność stacji była w grupie komercyjnej 16-49.
Z danych telemetrycznych wynika, że magazyn oglądały głównie kobiety, osoby powyżej 45. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.
W programie “Na pierwszym planie” Piotr Kraśko wraz z zaproszonymi gośćmi poruszał aktualne tematy polityczne i społeczne. Dziennikarz z prowadzenia magazynu zrezygnował w związku z obowiązkami szefa “Wiadomości”. Od marca br. audycję ma zastąpić nowy magazyn publicystyczny.
Widownia “Na pierwszym planie” odcinek po odcinku
Oglądalność programu na tle konkurencji
Profil widowni magazynu