Multimedia Polska, trzeci w Polsce operator telewizji kablowej, chce w ciągu 2 kolejnych lat zwiększyć tempo dokonywanych akwizycji i budowy własnej sieci, poinformował prezes Andrzej Rogowski w wywiadzie dla agencji ISB. Firma chce do końca 2010 roku mieć ok. 35% rynku telewizji kablowej i być jej największym dostawcą.
"Prowadzimy zaawansowane rozmowy i do końca roku powinniśmy sfinalizować jedną, lub dwie istotne akwizycje" - powiedział ISB Rogowski. W połowie lipca spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych za 40,87 mln zł brutto (33,5 mln plus VAT).
Rogowski podkreśla, że spółkę stać na sfinansowanie planowanych akwizycji w oparciu o własne środki lub kredyt bankowy. "Utrzymujemy w tej chwili poziom zadłużenia na bardzo konserwatywnym poziomie 1xEBITDA, poziom akceptowany przez banki jest sześcio-, siedmiokrotnie wyższy" - powiedział Rogowski.
Multimedia Polska mogą dokonywać kolejnych przejęć na terenie całej Polski, przy czym warunkiem jest to, żeby spółka mogła w ciągu 6-12 miesięcy przyłączyć kupione sieci do własnej sieci szkieletowej.
Prezes Multimedia Polska nie wyklucza jednak, że w dalszej perspektywie spółka będzie próbować zdobyć kolejne środki na giełdzie dzięki emisji nowych akcji. "To jest możliwe, ale tylko w sytuacji, kiedy będziemy finansować dużą transakcję o strategicznym znaczeniu dla firmy" - powiedział Rogowski.
W tym roku firma chce zainwestować 30 mln zł na rozbudowę własnej sieci. Spółka rozpoczęła rozbudowywanie sieci w miastach, w których nie posiadała własnej infrastruktury: Tarnowie, Pruszkowie i Hajnówce. Wejście na rynek tarnowski ułatwia posiadanie przez spółkę światłowodu łączącego Brzesko, Dębicę i Mielec z Tarnowem, co umożliwia szybkie włączenie sieci do ogólnopolskiego szkieletu Multimedia Polska.
Według Rogowskiego, w kolejnych latach roczne nakłady na rozbudowę sieci mogą wynieść 60-90 mln zł.
W kwietniu firma podjęła decyzję o budowie własnej sieci sprzedaży, która rozpoczęła działalność w lipcu.
"To efekt tego, że na początku roku nasze wyniki sprzedaży były gorsze od planowanych. Obecnie plany sprzedaży na sierpień i wrzesień są wyższe niż na cały I kwartał. Ostatecznie kryzys, który przeszliśmy, powinien nam wyjść na dobre" - powiedział Rogowski.
W I połowie 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.