W kwietniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 2,39 proc. i wyniosła 111 505 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,03 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 76 602 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 44 677 egz., po spadku o 10,37 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 783 egz., po spadku o 13,34 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,69 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 250 egz.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 2,56 proc., odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), który zajął miejsce siódme - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu br. wyniosła 6 407 egz.
Zobacz tabelęW kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,27 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,03 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 19,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 8,34 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.