W maju 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 2,83 proc. i wyniosła 98 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,57 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 407 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 41 480 egz., po wzroście o 1,68 proc.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajęło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 40 935 egz., po wzroście o 0,99 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 5,92 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 135 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 9,44 proc. do 15 411 egz. - odnotował „Świat Motocykli” (Agora). W zestawieniu uplasował się on na miejscu piątym.
Zobacz tabelę
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 9,58 proc., a wynik „Auto Świata” - o 10,08 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 0,53 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił „Auto Świat Poradnik” - było to 23,35 proc.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.