"Szymon Majewski show" i "Kuba Wojewódzki" to najpopularniejsze programy rozrywkowe typu talk-show w polskich stacjach telewizyjnych. Znacznie mniej widzów ma nowy show Polsatu - "Misiek Koterski show".
Nadawany w Polsacie program "Misiek Koterski show" oglądało średnio 1,29 mln widzów, podczas gdy emitowany w TVN "Kuba Wojewódzki" przyciągał przed telewizory przeciętnie 2,18 mln osób, a "Szymon Majewski show" - 3,13 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelęMiśkowi Koterskiemu nie udało się podbić serca polskich widzów. Pierwsze dwa odcinki programu nadawanego w Polsacie w niedzielne wieczory program oglądało bowiem średnio tylko 1,29 mln widzów, co przyniosło jednak stacji dobre wyniki udziałów w rynku: 20,67% w grupie wiekowej 4+ i 21,54% w komercyjnej grupie 16-49. Mimo późniejszej pory emisji (23:00) to niedzielne premierowe odcinki przyciągały więcej widzów i przynosiły Polsatowi większe udziały w rynku niż poniedziałkowe powtórki, które - choć emitowane w prime timie o 20:00 - oglądało o jedną czwartą mniej osób - przeciętnie 933 tys. Natomiast udziały stacji w rynku podczas emisji "Misiek Koterski show" w poniedziałki były nieporównanie mniejsze niż w niedziele i wyniosły tylko 6% w grupie 4+ i 7,53% w komercyjnej grupie 16-49.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Najchętniej oglądanym rozrywkowym talk-showem jest "Szymon Majewski show", który przyciąga przed telewizory średnio 3,12 mln widzów, co przynosi TVN udziały w rynku wynoszące 24,21% (24,58% w grupie 16-49).
Zobacz tabelęNatomiast program "Kuba Wojewódzki" ogląda co prawda średnio 2,18 mln osób, czyli o milion mniej niż "Szymon Majewski show", ale wynika to przede wszystkim z późniejszej pory emisji. Jeśli bowiem chodzi o udziały w rynku, talk-show prowadzony przez Wojewódzkiego nieznacznie wyprzedza program Majewskiego, osiągając 24,55% udziałów w grupie wiekowej 4+ i 26,08% w komercyjnej grupie 16-49.
Zobacz tabelę
Natomiast pod względem wpływów z reklam, określonych na postawie oficjalnych cenników stacji i nieobejmujących rabatów, liderem jest "Szymon Majewski show". W zajmowanym przez program godzinnym paśmie antenowym udało się TVN od początku marca wyemitować prawie 1,5 godziny reklam, na których zarobiła prawie 9,5 mln zł.
Z kolei program Kuby Wojewódzkiego przyniósł tej samej stacji 6,37 mln zł zysków reklamowych, a dzięki show Miśka Koterskiego Polsat zarobił na reklamach 2,3 mln zł.
Zobacz tabelęDane dotyczą okresu od 1 marca do 15 kwietnia i zostały opracowane przez AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.