Koncern Microsoft zapowiada, że jesienią 2016 roku wprowadzi sprzedaż Windows 10 w modelu subskrypcji dla firm. Za jedno stanowisko trzeba będzie miesięcznie zapłacić 7 dolarów.
Microsoft informuje, że subskrypcja będzie przeznaczona jedynie dla klientów korporacyjnych i ma dotyczyć wersji Windows 10 Enterprise E3.
Za dostęp do systemu w chmurze firma będzie musiała zapłacić 7 dol. miesięcznie za jedno stanowisko pracy.
Producent wyjaśnia, że nowa oferta może zainteresować przede wszystkim te firmy, którym zależy na obniżeniu początkowych kosztów infrastruktury IT. Zaletą subskrypcyjnego modelu korzystania z Windows 10 ma być także to, że użytkownicy będą korzystać zawsze z najnowszej wersji systemu.
Microsoft ma już doświadczenia ze sprzedażą swoich produktów w ramach subskrypcji. Wcześniej zastosował go oferując pakiet Office 365, który początkowo był dostępny jako usługa chmurowa wyłącznie na rynku korporacyjnym, później zaś stał się dostępny także dla użytkowników domowych.