Do zespołu platformy Viaplay, który będzie pracował przy transmisjach wyścigów Formuły 1 dołącza dziennikarz Radia 357 Michał Gąsiorowski. Poprzednio współpracował z Eleven Sports.
Przez ostatnie osiem lat, z krótką przerwą latem 2015 roku, Michał Gąsiorowski współpracował przy transmisjach Formuły 1 z Eleven Sports. Był jednym z komentatorów wyścigów i ekspertem w studiu.
W zeszłym tygodniu poinformowano, że z Viaplay przy relacjonowaniu Formuły 1 będą współpracowali Paweł Baran (poprzednio związany z TVP Sport) oraz podcasterzy Bartosz Budnik i Bartosz Pokrzywiński. Wcześniej zapowiedziano natomiast współpracę m.in. z dziennikarką „Przeglądu Sportowego” i Onetu Aldoną Marciniak (poprzednio była też związana z Eleven Sports) oraz Mikołajem Sokołem, wcześniej związany m.in. z Eleven Sports, Polsatem i Onetem.
Startujemy w Bahrajnie. Numer 23 dołącza do stawki. Nie, nie chodzi o Alexa Albona 😉 https://t.co/gNgwJGgu5s
— Michał Gąsiorowski (@M_Gasiorowski) January 23, 2023
Michał Gąsiorowski jest związany z nadawanym na stałe od początku 2021 roku Radiem 357. Współprowadzi tam z Piotrem Stelmachem niektóre wydania przedpołudniowego pasma „Kieruj się na południe” oraz, razem z Marcinem Klimkowskim, audycję motoryzacyjną „Do dechy”. Jest też jednym z udziałowców rozgłośni.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wcześniej Michał Gąsiorowski przez ponad 15 lat pracował w radiowej Trójce, rozstał się z nią na początku 2018 roku. Krótko był związany z internetowym radiem sportowym Zapinamypasy.pl, a potem z portalem Sport.pl.
Formuła 1 na Viaplay przez trzy sezony
Platforma Viaplay będzie transmitowała na wyłączność w Polsce wyścigi Formuły 1 przez najbliższe trzy sezony. Pozyskanie tych praw ogłoszono w maju ub.r., jeszcze przed startem platformy na naszym rynku.
- Miło mi poinformować, że sezon Formuły 1 zacznie się w Viaplay tydzień wcześniej: będziemy transmitować lutowe testy w Bahrajnie - poinformował w grudniu Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji sportowej Viaplay.
Natomiast w programie „Nocne Gadki” na kanale youtube'owym Meczyki.pl Wilkowicz zapowiedział m.in., że oprócz standardowej transmisji dostępne będą kamery pokładowe trzech kierowców podczas wyścigów.
Viaplay ma organizować studio w Warszawie i wysyłać dziennikarzy na wyścigi. - Chcemy, żeby na każdym Grand Prix ktoś był na miejscu, mamy dość dobre działy Formuły 1 w innych krajach. Cenię sobie w tym co teraz robię, że czuję poczucie wspólnoty z innymi krajami. Pomagamy sobie nawzajem, cenimy się. Mamy to w Premier League. Jak ktoś jest na tym meczu, to chce zrobić swoje i szanuje też to, ktoś inny chce wykonać swoją pracę i taki mamy też plan na Formułę 1 - zdradził Wilkowicz (cytat za portalem powrotroberta.pl). Zapewnił, że poza transmisją, wyścigi będą dokładnie analizowane.
Kalendarz wyścigów Formuły 1 w 2023 roku
1. 5 marca GP Bahrajnu (Sahkir)
2. 19 marca GP Arabii Saudyjskiej (Dżudda)
3. 2 kwietnia GP Australii (Melbourne)
4. 30 kwietnia GP Azerbejdżanu (Baku)
5. 7 maja GP Miami (Miami)
6. 21 maja GP Emilia Romagna (Imola)
7. 28 maja GP Monako (Monte Carlo)
8. 4 czerwca GP Hiszpanii (Barcelona)
9. 18 czerwca GP Kanady (Montreal)
10. 2 lipca GP Austrii (Spielberg)
11. 9 lipca GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
12. 23 lipca GP Węgier (Budapeszt)
13. 30 lipca GP Belgii (Spa-Francorchamps)
14. 27 sierpnia GP Holandii (Zandvoort)
15. 3 września GP Włoch (Monza) 1
16. 17 września GP Singapuru (Marina Bay)
17. 24 września GP Japonii (Suzuka)
18. 8 października GP Kataru (Losail)
19. 22 października GP USA (Austin)
20. 29 października GP Meksyku (Mexico City)
21. 5 listopada GP Sao Paulo (Interlagos)
22. 18 listopada GP Las Vegas (Las Vegas)
23. 26 listopada GP Abu Zabi (Yas Marina).
Viaplay w marcu zdrożeje
Na koniec czerwca ub.r. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w drugim kwartale ub.r. platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
Natomiast w trzecim kwartale ub.r. liczba subskrybentów Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. W Polsce, tak samo jak w Holandii, liczba klientów przkroczyła milion.
W sierpniu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można było wykupić do końca grudnia.