6 kwietnia dowiemy się, który ze 182 projektów promocyjnych zgłoszonych przez 91 miast i województw weźmie udział w finale Konkursu Złote Formaty. Na zwycięzców czeka m.in. 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w warszawskim metrze, na nośnikach Infoscreen.
- Obecna sytuacja dla miast i regionów to sprzyjający moment,
aby zintensyfikować działania promocyjne i uzyskać większe dochody
z turystyki przy poniesieniu relatywnie niższych kosztów - wyjaśnia
Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Patrona
Honorowego Festiwalu.
Miasta i regiony mogły zgłaszać swoje projekty do Konkursu Złote
Formaty w pięciu odrębnych kategoriach: outdoorowa kampania
reklamowa, event, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz
całokształt działalności promocyjnej - Grand Prix Festiwalu. W
tegorocznej edycji 91 miast i regionów zgłosiło do konkursu 182
projekty: 49 w kategorii wydawnictwo promocyjne, 23 w kategorii
kampania outdoorowa, 29 w kategorii serwis internetowy, 64 w
kategorii event i 17 w kategorii całokształt działalności
promocyjnej. Projekty napłynęły z każdego regionu Polski, przy czym
rekordową liczbę 35 projektów zgłosiło województwo śląskie.
Jedną z nowości tegorocznego Konkursu jest Grand Prix Festiwalu, przyznawana za ogół działań promocyjnych realizowanych przez miasta i regiony. Istotą tej kategorii jest ocena spójności całokształtu aktywności promocyjnej danego miasta lub regionu, strategiczne planowanie, adekwatność doboru instrumentów promocji do zakładanych celów i wyznaczonych grup docelowych oraz efektywności działań. W III edycji Konkursu Złote Formaty kategoria obejmować będzie całokształt działań promocyjnych podejmowanych i zrealizowanych przez samorządy miast i regionów od początku 2007 roku - do końca 2008 roku.
6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału Konkursu. W tegorocznej edycji dodatkową nagrody w wysokości 10 tys. zł. ufundował Związek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich, ufundował Magazyn Elle. Nagrodę specjalną przyzna także stacja TVP Info.
Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni Jury, w którego skład weszli specjaliści gwarantujący fachowość i wysoki poziom w podejściu do ich oceny. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji prace Jury nadzorować będzie niezależny audytor.
W zeszłym roku laureatami Konkursu Złotych Formatów zostali: Małopolska za plakat Kulturalna Małopolska, Szczecin za Światowy Zlot Żaglowców, Jarocin w kategorii wydawnictwo promocyjne za wydawnictwo Lustro czasu oraz Kielce w kategorii strona internetowa.
Organizatorem konkursu jest Grupa Ströer.