W czerwcu br. YouTube, a także serwisy WP i Orange oraz Interii miały po 200-300 tys. użytkowników. Za to strony Gazeta.pl zanotowały po ponad 100 tys. real users mniej.
Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w czerwcu serwisy Google miały w Polsce 85 tys. użytkowników mniej niż w maju. Za to Facebook zyskał 80 tys. real users, a YouTube - 275 tys.
Wśród polskich serwisów horyzontalnych Onet zanotował 65 tys. użytkowników więcej, WP i Orange - 245 tys. więcej, a Interia - 190 tys. więcej. Natomiast strony Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 120 tys. real users, a NK.pl - 65 tys.
Zobacz tabelę
W rankingu stron objętych audytem site-centric na czele jest niezmiennie pięć portali horyzontalnych i Allegro.pl, które w skali miesiąca zyskało 15 tys. użytkowników. W drugiej części zestawienia serwisy Muratora miały 280 tys. real users więcej niż w maju, strony Ringier Axel Springer - 290 tys. więcej.
Adres google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a google.com - 285 tys. więcej. Onet.pl zyskał 185 tys. real users, a WP.pl - aż 415 tys.
W serwisach Allegro wykonano 415 mln odsłon mniej niż w maju, za to na stronach Onetu - 85 mln więcej, a na stronach WP i Orange - 20 mln więcej. Gazeta.pl i Interia.pl zanotowały pod tym względem spadki.
Na stronach Onetu oraz WP i Orange użytkownicy spędzili średnio po 11-12 minut mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Polskiego Radia straciły pod tym względem 30 minut, a witryny TVN - aż 3 godziny i 15 minut. Za to
GG zanotowało 195 tys. uruchomień mniej w porównaniu z majem, za to Skype - 250 tys. więcej, a Windows Media Player - 580 tys. więcej.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N= 12 967. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.