W sierpniu br. Grupa Onet, po dużym wzroście w skali miesiąca, jako pierwszy polski wydawca zanotowała ponad 200 mln krajowych odsłon mobilnych. Z miesiąca na miesiąc sporo zyskały też Allegro i GG, za to spadek zanotowała Wirtualna Polska z Orange.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że serwisy Grupy Onet w sierpniu br. zanotowały 205,5 mln krajowych odsłon mobilnych, aż o 19,7 mln więcej niż w lipcu. Tym samym Onet - jako pierwszy polski - wydawca przekroczył miesięczny poziom 200 mln krajowych odsłon mobilnych.
Przed rokiem, w sierpniu ub.r., strony Onetu zanotowały jedynie 84 mln takich odsłon.
Serwisy Wirtualnej Polski i Orange z lipca na sierpień straciły 3 mln krajowych odsłon mobilnych i zostały wyprzedzone przez Grupę Onet. Za to strony Allegro i GG zyskały w skali miesiąca 18,9 mln krajowych odsłon mobilnych, a niewielkie wzrosty zanotowały też Gazeta.pl, Interia i Grupa o2.
>>> Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)
Zobacz tabelę
Pod względem liczby "cookies krajowych mobilnych" wzrosty zanotowali wszyscy czołowi wydawcy. Najwięcej, 376 tys. cookies, czyli o 11,6 proc. w górę, zyskała Grupa Allegro - GG.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2013 roku
Zobacz tabelę
Sam portal Onet.pl zyskał w skali miesiąca 17,6 mln krajowych odsłon mobilnych i zdecydowanie powiększył przewagę nad WP.pl, która miała 2,1 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Tablica.pl zanotowała 10,6 mln odsłon więcej, a Allegro.pl - 4,4 mln więcej niż w lipcu.
Wśród stron, na których odsłony mobilne stanowią największą część wszystkich odsłon, niezmiennie przeważają serwisy Wirtualnej Polski. Przy czym strony Mini WP dotyczące kultury i rozrywki oraz sportu zanotowały po ponad milion krajowych odsłon mobilnych mniej niż miesiąc wcześniej, a Mini WP lifestyle’owe - 807 tys. mniej, za to Mini WP o biznesie i finansach zyskała milion odsłon.