Holding reklamowy Mediacap zawarł warunkową umowę kupna 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals. Wartość transakcji to 8,58 mln zł, przy czym nie jest to kwota ostateczna, a Mediacap zapłaci nie gotówką, tylko swoimi akcjami.
Kontrolny pakiet 51 proc. akcji The Digitals sprzedają Mediacapowi spółki Frinanti Limited i Posella Limited. Cenę wstępnie ustalono na 8,578 mln zł, na podstawie wyceny przygotowanej przez PKF Consult, przy czym nie jest to kwota ostateczna.
Wartość transakcji zmieni się proporcjonalnie do tego, o ile zmieni się średnia wpływów ze sprzedaży i zysku brutto The Digitals od kwoty 1,974 mln zł w 2014 roku i 1,985 mln zł w 2015 roku. Jeśli średnia wyników agencji z obu lat będzie wyższa lub niższa od wyznaczonych kwot przykładowo o 20 proc., o tyle samo zwiększy się lub zmniejszy cena 51 proc. udziałów firmy. Przy czym ta zmiana może wynieść maksymalnie 50 proc.
Mediacap nie sfinansuje tej transakcji gotówką, tylko swoimi akcjami z nowej emisji, które Frinanti Limited i Posella Limited przejmą po cenie 1,72 zł. Ponieważ emisja akcji i warrantów subskrypcyjnych wymaga zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy Mediacapu, które zbierze się dopiero w styczniu, na razie zawarto z Frinanti Limited i Posella Limited umowę warunkową.
The Digitals to agencja interaktywna powstała w 2012 roku z połączenia firm EVO i Change Digital. Obecnie ma 65 klientów, z których najważniejszymi są AXA, Hyundai, Grupa Żywiec, Dom Development, Castorama i Unilever. W trzech kwartałach br. firma zanotowała 9,6 mln zł przychodów, 0,4 mln zł zysku EBITDA i 0,3 mln zł zysku netto. W 2014 roku planuje mieć 18 mln zł wpływów i 1,8 mln zysku netto, a w 2015 roku - 18,5 mln zł wpływów i 1,7 mln zysku netto. Udziałowcami spółki oprócz spółek Frinanti Limited i Posella Limited są obecnie jej prezes Artur Karczykowski i wiceprezes Bartosz Aninowski (należy do nich 49 proc. udziałów).
Mediacap podkreśla, że dzięki przejęciu The Digitals wejdzie w sektor marketingu internetowego. - W krótkim okresie ten zakup pozwoli Mediacap SA osiągnąć skonsolidowane przychody na poziomie blisko 70 mln zł w 2014 roku i zwiększy EBITDA o 2,2 mln zł. Znacząco zwiększy też liczbę naszych klientów, ich branż oraz rodzajów świadczonych im usług - przekonuje firma w komunikacie.
Przypomnijmy, że w listopadzie Mediacap za 2,5 mln zł kupił 53 proc. udziałów w firmie badawczej Grupa IQS (więcej na ten temat). Holding podkreśla, że dzięki obu akwizycjom w 2014 roku już ponad połowa jego przychodów będzie pochodzić z segmentu data & digital.
- W 2014 w ramach Mediacap SA zostaną uruchomione zespoły robocze, których zadaniem będzie zidentyfikowanie i wykorzystanie synergii przychodowych pomiędzy czterema wiodącymi biznesami: EM LAB, Scholz & Friends Warszawa, Grupa IQS i The Digitals. Równolegle już teraz trwają prace nad integracją backoffice, która wygeneruje wzrost efektywności zarówno po stronie nowo przejmowanych podmiotów, jak i dotychczasowych składników grupy - informuje firma.
W trzech kwartałach br. Mediacap zanotował 21,85 mln zł skonsolidowanych wpływów ze sprzedaży (wobec 16,72 mln zł rok wcześniej) i 1,36 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł rok wcześniej). Na koniec września firma miała 3,88 mln zł kapitału i 733,7 tys. zł wolnych środków.