Spotkanie Lecha Poznań i Legii Warszawa pokazane na antenie Canal+ było najchętniej oglądanym meczem Ekstraklasy w sezonie 2011/2012. Największą średnią widownię rozgrywki notowały na antenie Canal+ Sport.
Stacja Canal+ pokazywała w każdej kolejce jeden mecz, rozgrywany w sobotę o 18.00. Spotkania transmitowane w tym paśmie śledziło 103 tys. widzów, co dawało kanałowi 0,03 proc. udziału w grupie 4+ i 1,34 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measuremnt dla portalu Wirtualnemedia.pl. Pozostałe mecze transmitował Canal+ Sport - śledziło je tam 93 tys. osób, co dawało stacji odpowiednio 0,86 proc. i 1 proc.
Ekstraklasa gościła też na antenie Polsatu Sport (dane dotyczą meczu w piątek o 18.00) oraz w Polsacie Futbol (od czterech do pięciu meczów w kolejce). Widownia spotkań w pierwszej z tych stacji wyniosła 101 tys. osób, a udział - 0,90 proc. i 0,78 proc. Najmniej widzów miały zawody transmitowane w Polsacie Futbol - śledziło je tam tylko 14 tys. widzów, co dawało stacji odpowiednio 0,16 proc. i 0,17 proc. udziału.
Zobacz tabelę
Najchętniej oglądanym meczem Ekstraklasy w sezonie jesiennym było spotkanie Lecha Poznań i Legii Warszawa, rozegrane 30 października br. Na antenie Canal+ obejrzało je 252 tys. widzów. W Polsce Sport hitem było spotkanie Legii ze Śląskiem Wrocław z oglądalnością na poziomie 236 tys. osób.
Wpływy z reklam przy meczach na antenie Canal+ Sport wyniosły 2,9 mln zł, w Polsacie Sport - 390 tys. zł, a w Canal+ - 70 tys. zł. Polsat Futbol nie sprzedaje reklam.
Poniedziałkowy mecz T-Mobile Ekstraklasy pokazuje też Eurosport 2, ale ten kanał nie jest monitorowany programowo przez Nielsen Audience Measurement.