mBank został uznany w globalnym konkursie na najlepsze projekty bankowe Distribution and Marketing Innovation Awards za najlepszy bank online i mobilny. Otrzymał także statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości.
Organizatorami konkursu Distribution and Marketing Innovation Awards są Efma (organizacja skupiającą ponad 3,3 tys. banków i firm finansowych z przeszło 150 krajów) i firma Accenture. Jego celem jest wyłonienie najlepszych i najbardziej innowacyjnych projektów z dziedziny bankowości detalicznej z całego świata.
W ramach konkursu instytucje finansowe mogą zgłaszać swoje propozycje na najbardziej innowacyjne projekty. Na głosowanie wpływ mają w równym stopniu specjalna kapituła, składająca się z kilkudziesięciu członków zarządu największych banków detalicznych na świecie, oraz oddawane przez internet głosy członków Efma.
W tym roku do konkursu zgłoszono prawie 330 projektów z przeszło 150 banków reprezentujących 54 kraje z pięciu kontynentów. mBank zdobył nagrodę jako jedyny bank z Polski. Był też jedynym laureatem, który otrzymał dwie statuetki.
Tytuł "The Most Disruptive Innovation”, który otrzymał mBank, przyznawany jest dla pomysłu radykalnie zmieniającego bankowość. Natomiast w kategorii "Digital and Mobile Excellence" mBank został nagrodzony jako najlepszy bank online i mobilny, za równoległe wdrożenie 11 technologicznych innowacji finansowych.