2,85 mln widzów oglądało show „MasterChef Junior” w TVN. To o milion osób więcej niż emitowany w tym paśmie w analogicznym okresie ub.r. program „Mamy Cię!”. Stacja w czasie nadawania talent-show była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 26,31 mln zł.
Format „MasterChef Junior” na antenie TVN pokazywany był w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 21 lutego do 24 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął finałowy odcinek, który śledziło średnio 3,15 mln widzów, co przełożyło się na 18,81 proc. udziału.
Zobacz tabelęNowy talent-show miał o 1,01 mln widzów więcej, niż pokazywany przez TVN w analogicznym okresie rok wcześniej w niedziele o 20.00 program rozrywkowy „Mamy Cię!”. Tamtą produkcję oglądało średnio 1,84 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 10,86 oraz 13,28 proc.
- Myślę, że za sukcesem „MasterChef’a Juniora” stoją przede wszystkim jego uczestnicy. Dzieci urzekły widzów nie tylko swoim niezwykłym kulinarnym talentem, ale również szczerością, poczuciem humoru i wrażliwością - tłumaczy nam Ewa Leja, producent programu ze strony TVN.
TVN w paśmie nadawania „MasterChef’a Juniora” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 16,35 proc., nadająca w tym czasie serwisy: sportowy i pogodowy oraz seriale „Blondynka” i „Bodo”. Podium uzupełnił Polsat (10,76 proc.; filmy fabularne i „Must be the music”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (5,57 proc.; pasmo filmowe).
Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem, a dalej uplasowały się Polsat, Jedynka i Dwójka.
![]() |
„Mali Giganci” stracili 820 tys. widzów, ale TVN pozostał liderem rynku. 21,3 mln zł z reklam
|
Widownia produkcji na tle konkurencji
Zobacz tabelęWpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 26,31 mln zł. Z kolei pokazywany rok temu w tym paśmie program „Mamy Cię!”, liczący 13 odcinków, zarobił z reklam 23,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„MasterChef Junior” to talent-show, w którym w gotowaniu rywalizowały dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Przygotowane przez nich dania były oceniane przez: Mateusza Gesslera, Michela Morana i Annę Starmach, którzy byli jurorami w produkcji. Program produkowała firma Endemol Shine Polska. Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji formatu została 11-letnia Natalia Paździor ze Zbludowic koło Buska-Zdroju.
Jak już informowaliśmy kilka tygodni temu, TVN jest zainteresowany kontynuacją „MasterChef’a Juniora”. Druga seria talent-show mogłaby trafić na antenę stacji wiosną 2017 roku.
Dodajmy, że w marcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,89 proc.