Nadawana w niedzielne wieczory w TVN pierwsza edycja reality-show „MasterChef” dała stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniosła z reklam 22,4 mln zł. Finał show oglądało blisko 5 mln widzów. Kolejna edycja planowana jest jesienią 2013 roku.
Średnia oglądalność 12 odcinków programu pokazywanego w niedziele o 20.00 wyniosła 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 27,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów miał nadany w zeszłą niedzielę finałowy odcinek show. Śledziło go aż 4,79 mln osób, mimo że informacje, o tym, kto wygrał program dwa dni wcześniej pojawiły się na jego internetowej stronie i obiegły internet (więcej na ten temat).
TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i Siłę wyższą” - jej udział wynosił 18,33 proc. Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 14,30 proc.) i TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 16,16 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (13,23 proc.).
Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa” wyniosły 22,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Program oglądać można było też w internecie w jego serwisie internetowym i w serwisie tvn player. Do 25 listopada br. zanotowano tam 2,78 mln wyświetleń pełnych odcinków formatu.
W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią została Basia Ritz. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.
Basia Ritz, fot. TVN
TVN jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności formatu. Jak powiedział nam tydzień temu Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN, jego druga edycja ma się pojawić na antenie stacji w przyszłorocznej ramówce jesiennej (więcej na ten temat).
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Zobacz tabelę
Widownia „MasterChefa” odcinek po odcinku
Dane poszczególnych odcinków „MasterChefa” dzięki uprzejmości TVN.