W I kwartale br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7 proc. więcej niż rok wcześniej. W czołówce mniejsze niż przed rokiem wpływy zanotowały tylko „Wprost” i „Tele Tydzień”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż przed rokiem o 7,1 proc. - licząc z autopromocją, a o 6,3 proc. bez uwzględnienia autopromocji. Natomiast wydatki na autopromocję minimalnie spadły.
>>> Gazety mniej z reklam: „GW” w dół o 10 proc, a „Fakt” o 20 proc.
W czołówce zestawienia przeważają wzrosty wpływów reklamowych wyższe niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujący „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił więcej niż rok wcześniej o 21,3 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 25 proc., a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 23,9 proc. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe „Party” i „Przyjaciółki” (oba tytuły wydaje Edipresse Polska) - odpowiednio o 27,3 i 32,3 proc.
>>> „Uważam Rze” przez rok 24,5 mln zł z reklam
Nieznacznie więcej niż przed rokiem z reklam zarobiły „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - o 6,4 proc., i „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 4,2 proc. Za to minimalny spadek przychodów reklamowych (0,7 proc.) zanotował „Wprost” (AWR Wprost), a spory (10,5 proc.) - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer).
Zobacz tabelę