TVN Turbo i TVN Style były najpopularniejszymi kanałami lifestylowymi w maju br. Oba zanotowały wzrosty, ale to trzecie TLC zyskało najwięcej, bo aż 300 proc. Spadki zanotowały natomiast stacje z drugiej części rankingu, największe - Fashion i BBC Lifestyle.
Pozycję lidera segmentu utrzymał męski kanał TVN Turbo, którego udział wzrósł o 7,2 proc. do 0,42 proc. Wiceliderem pozostał siostrzany kanał kobiecy TVN Style. Jego udział wyniósł w maju br. ponad 0,35 proc. i poszedł do góry, pierwszy raz od wielu miesięcy, chociaż tylko o 1,4 proc. Kanał ten wiosną zwiększył wydatki na program i pod koniec kwietnia br. wprowadził na antenę show “Trinny i Susannah ubierają Polskę”, który podniósł wyniki stacji (więcej na ten temat).
>>> Letnia ofensywa TVN Style: “Wojciech Cejrowski. Boso” i wakacyjny “Magiel”
Największy wzrost – tak jak w poprzednich miesiącach – zanotowała stacja TLC. Jej udział w piątym miesiącu br. wzrósł o 293,2 proc. do niecałych 0,35 proc., co dało TLC trzecie miejsce (rok wcześniej kanał ten jako Discovery Travel & Living był piąty). Na kolejnym miejscu znalazł się męski kanał Polsat Play z udziałem 0,26 proc. (wzrost o 29,9 proc.), piątą lokatę zajął z kolei Polsat Cafe (0,22 proc. udziału, wzrost o 37,1 proc.).
Największe spadki w segmencie dotknęły kanałów: Fashion, który znalazł się na ostatnim miejscu z wynikiem 0,01 proc. (w dół o 52,9 proc.) i BBC Lifestyle, którego udział uplasował się na poziomie 0,3 proc. (w dół o 52,2 proc.).
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w maju br. pozostał kanał TVN Turbo. W zeszłym miesiącu miał 0,71 proc. udziału i zanotował wzrost o 8,1 proc. Na drugiej pozycji utrzymała się stacja TVN Style (0,48 proc. udziału, wzrost o 5,8 proc.).
>>> Sara Palin i serial “Parenthood” latem na antenie TLC
Na podium znalazł się też kanał TLC, którego wzrost w tej grupie był wyższy niż w 4+ i wyniósł 363,3 proc. Kanał ten zanotował wynik na poziomie 0,42 proc., co dało mu awans z pozycji szóstej. Czwarte miejsce zajął kanał Polsat Play, którego udział w maju br. wynoszący 0,33 proc. był najwyższy od początku istnienia stacji (nadaje od października 2008 roku). Liderem spadku był natomiast kanał Domo.tv, którego udział zmalał o 66,7 proc.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszym programem na antenie TVN Turbo w maju br. był mecz finałowy Pucharu Polski, który obejrzało ok. 460 tys. widzów (więcej na ten temat).
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.