Radio Maryja jest najchętniej słuchaną rozgłośnią przez kobiety, osoby w wieku 40-59 lat oraz z wykształceniem średnim - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie grudzień 2012 - luty 2013 Radia Maryja słuchało 53,9 proc. kobiet oraz 46,1 proc. mężczyzn.
Radia Maryja najchętniej słuchają osoby w grupie wiekowej od 40 do 59 lat, która stanowi 42,4 proc. jej wszystkich słuchaczy. Antena ta jest też chętnie słuchana przez osoby w wieku od 60 do 75 lat (38,8 proc.).
Radio Maryja jest najpopularniejszą stacją wśród osób z wykształceniem średnim (34,5 proc.).
Zobacz tabelę
Przypomnijmy, że Radio Maryja w rynku radiowym w Polsce zajmuje piąte miejsce (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.