Stacje ogólne o mniejszej oglądalności niż TVP, Polsat czy TVN cieszą się powodzeniem głównie wśród kobiecej widowni miejskiej. Jakie są szczegółowe charakterystyki widzów?
Według danych AGB Nielsen Media Research spośród czterech stacji o charakterze uniwersalnym znajdujących się poza ścisłą czołówką, największy udziały w rynku osiąga nadająca naziemnie Czwórka. W okresie od 1 stycznia do 31 lipca br. wyniosły one 2,01 proc. Interesujące jest, że TV4 identyczne udziały co w grupie 4+ uzyskała także wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i satelitarnej.
Na drugim miejscu znalazła się dostępna jedynie w kablu i na platformach TVN Siedem, której udziały wyniosły 1,39 proc. (w grupie kablowo - satelitarnej 2,58 proc.). Na trzeciej pozycji jest również częściowo dostępna naziemnie TV Puls (0,48 proc. w obu grupach), a na czwartym - Tele5 (0,3 proc., 0.56 proc.).
Zobacz tabelę
Czwórka cieszy się największą popularnością wśród kobiet, osób powyżej 30. roku życia, zamieszkałych w dużych miastach.
Zobacz tabelę
TVN Siedem oglądają także głównie kobiety, a także widzowie w wieku od 25 do 34 lat i powyżej 45. roku życia z miast o różnej wielkości.
Zobacz tabelę
Z kolei TV Puls wybierają głównie kobiety powyżej czterdziestki, z miast mających od 50 do 100 tys. mieszkańców oraz tych największych.
Zobacz tabelę
Tele5 również przyciąga głównie kobiety, a także widzów w wieku
powyżej 45 lat, zamieszkałych w miastach.